• Trenul viitorului iese din ateliere la începutul anului viitor în Franța.
  • Noul tren este economic, ergonomic, ecologic și estetic.
  • SNCF a investit 3,5miliarde de euro pentru a cumpără 115 rame noi.

Cum arată trenul viitorului? În ce fel sunt combinate ergonomia, aerodinamica, ecologia, estetica pentru acest mijloc de transport care revine în forță în preferințele călătorilor? Compania franceza de căi ferate (SNCF) a prezentat noul design al trenurilor sale, gata să apară pe șine încă de anul viitor.

Ce aduce nou acest „tren al viitorului”?

La o prima vedere, ne surprinde botul ascuțit de ogar, aerodinamic și o culoare ecologică, gri deschis.

Pe fiecare mașină apar benzi rotunjite de gri mai închis pentru a da impresia de „valuri”. „Va fi ca un râu care se încadrează în mod natural în peisaj”, subliniază Florence Rousseau, director de marketing TGV. O dimensiune poetică pentru trena vagoanelor, cu o estetică simplă, fluidă și rafinată care să evite poluarea vizuală.

Recomandări

NEGOCIERI APROAPE GATA
SUSPECTUL E ARESTAT
AVION DOBORÂT ÎN MARE
LARA NU VREA LA SENAT
SUA NU ÎNCHIDE GUVERNUL
ÎNCEP CONSULTĂRILE

Culoarea, foarte deschisă, are scopul în principal de a limita efectele căldurii extreme . „Soarele se va reflecta. Vom câștiga cel puțin un grad în tren și vom folosi mai puțin aerul condiționat”, explică Florence Rousseau. Geamurile de nouă generație vor scadea consumul de energie cu 20% față de trenurile actuale, si vagoanele vor transporta cu 20% mai mulți pasageri.  Trenul va avea și un spațiu bar-restaurant pe două etaje, anunțat ca „revoluționar”.

Când vom vedea pe șine aceste trenuri ale viitorului?

Alstom speră să finalizeze testele, în curs de desfășurare, în septembrie, înainte de a obține aprobarea trenului în decembrie. Iar prima livrare către SNCF va avea loc în ianuarie 2025. Compania feroviară va trebui în continuare să finalizeze pregătirea șoferilor – deja antrenați pe un simulator, a controlorilor și chiar tehnicienilor de întreținere.

Autorizația de introducere pe piață ar trebui să vina în iunie sau septembrie 2025. SNCF a investit 3,5 miliarde de euro pentru a cumpăra 115 rame ale noului tren.

Citește și