• Primii 2% dintre clienții brandurilor de lux însumează 40% din totalul vânzărilor.
  • Brandurile de lux crează strategii bine definite pentru a câștiga clienți fideli de top.
  • Odată cu scăderea pieței de vânzări, competiția dintre branduri a crescut exponențial.

Pe ce cheltuie banii milionarii lumii? Pe branduri de lux. Deși piața vânzărilor a încetinit anul trecut din cauza inflației, bogații lumii cumpără mai mult ca niciodată produse ale marilor brandurilor precum Chanel, Dior sau Gucci.

Ce strategii au brandurile de lux pentru a atrage clienții?

Deși în 2020, brandurile de lux au avut câștiguri majore, odată cu creșterea costurilor de trai, piața a scăzut puțin. Dar aceste costuri nu i-au afectat pe clienții brandurilor de lux. Aceștia cumpără tot mai mult. Primii 2% dintre clienții marilor branduri formează 40% dintre vânzările totale.

Brandurile caută să ofere o experiență clienților pe lângă produsele de calitate superioară. Pentru a atrage clienți fideli, Gucci a creat un nou concept de „magazin cu programare” în Los Angeles. Cele mai de top produse ale brandului sunt prezentate clientului care și-a făcut programare. Așa, fiecare client are parte de un
tratament special. Astfel de magazine s-au deschis mai apoi în Tokyo și Londra.

Recomandări

SUSPECTUL E ARESTAT
LARA NU VREA LA SENAT
SUA NU ÎNCHIDE GUVERNUL
ÎNCEP CONSULTĂRILE
UNDE MERGI LA BRUNCH
REVOLUȚIA AJUNGE ÎN CAPITALĂ

În schimb, Tiffany and Co. și-a lărgit gama de bijuterii high-end. În New York,
de exemplu, poți să îți alegi pietrele prețioase ale fiecărei bijuterii alături de Nathalie Verdeille, chief artistic officer. Iar, Dior se conectează cu clienții prin social media. Casa de modă face livestream-uri pe Instagram de la prezentări, oferă content behind-the-scenes și crează campanii interactive pe online.

Cum arată piața brandurilor de lux acum?

În 2023, piața de lux a avut căștiguri de 354.8 miliarde de dolari, iar pânăîn 2028, este estimat că aceasta va crește la 418.9 miliarde. Cei mai mulți cliențisunt din Statele Unite, China și Japonia. Piața brandurilor de lux, Europa este mai la coada clasamentului.Aceasta va atinge 308 miliarde de dolari, estimează experții.

Citește și