• Gen Z schimbă regulile aplicării pentru joburi, preeră o abordare creativă.
  • Noul trend: Gen Z își face CV pe tiktok pt. a-și arăta personalitatea și creativitatea.
  • După ce a aplicat la multe joburi, Marta a decis că are nevoie să iasă în evidență.
  • Marta este specialist în marketing. A decis că acum e timpul să se marketeze pe ea însăși.
  • Lindsei preferă această variantă pt. a arăta cât de pricepută e la social media managing.
  • Angajatorii se arată încântați de inițiativa și creativitatea celor care fac CV-uri.

Generația Z schimbă regulile jocului în procesul de angajare, alegând să renunțe la CV-urile clasice în favoarea celor video pe TikTok. Această metodă inovatoare le permite să-și arate creativitatea și abilitățile digitale, iar experții consideră că TikTok ar putea deveni un nou mediu de angajare.

Cum sunt aceste CV-uri de pe TikTok? Se pot lua în considerare? 

Eu îi l-aș lua în considerare. Deci CV-ul îți aduce, dacă este făcut pe video, îți aduce ceva informații suplimentare, aș zice. Și da, e un instrument, un nou tip de TikTok”, a declarat Mihai Guran, antreprenor, pentru Aleph News.

Ar putea un CV video pe TikTok despre personalitatea candidatului decât un CV tradițional?

„Cred că da, dar aș spune ca un manager cu experiență că întotdeauna există un iceberg al personalității. Sunt niște lucruri pe care vrei să le lași sau vrei să le comunici, vrei să le lași să se vadă sau să le comunici și sunt altele care nu se văd. În continuare, cu video sau fără, cu hârtie sau fără, vor fi în continuare lucruri pe care le vei descoperi despre viitorii tăi angajați în momentul în care interacționezi cu ei, când vezi cum reacționează când nu-i vede nimeni, când vezi ce fel de lucruri fac și cum iau deciziile atunci când sunt în situații dificile”, a declarat Mihai Guran, antreprenor, pentru Aleph News.

Recomandări

BANI PENTRU UCRAINA
MARK SE DĂ PE MUZICĂ
CONTINUĂ PLOILE ÎN SPANIA
TINERII CONSUMATORI
HOUDINI? TU EȘTI?
MIGRAȚIE LA NIVEL RECORD

Cum simțiți această schimbare a Gen Z de-a lungul timpului?

Eu simt că trebuie să fiu la curent. TikTok încă n-am, dar de exemplu acum vreo 10 ani nu eram obișnuit să postez pe Facebook ceva despre business și cumva a venit în firma în care lucram la vremea respectivă destul de natural și am învățat de la colegii mai tineri lucrul acesta. 

La fel acum, pe LinkedIn. Câțiva ani în urmă era foarte neobișnuit să pui chestii personale pe LinkedIn. Astăzi nu mai e. Deci trebuie să te adaptezi în continuu, să stai la curent cu tendințele și ceea ce este acceptat. Adică dacă trebuie să colaborezi cu cei din generația Z, da, faci. Te duci tu acolo unde sunt ei. Că ești mai matur, ești manager. Sunt ca și clienții tăi”, a declarat Mihai Guran, antreprenor, pentru Aleph News.

Citește și