- Conceptul de bucătărie ascunsă ajută restaurantele să facă faţă livrărilor la costuri mai mici
- Avantajul „ghost kitchen” sau „cloud kitchen” este chiria mai ieftină
- Bucătăria ascunsă poate fi amenajată în orice loc autorizat de ANSVSA, DSP
Tu ştii unde se găteşte mâncarea pe care tu o comanzi acasă? Dezvoltarea pieţei de Food Delivery a lansat un nou concept în HoReCa: ghost kitchen, cloud kitchen sau bucătăria ascunsă. Mai exact, un spaţiu de producţie amenajat după regulile şi stilul unei bucătării, unde se pregătesc alimentele comandate online.
Radu este cofondatorul grupului Calif. Pandemia l-a forţat să închidă 6 din 13 unităţi. Cu echipamentele rămase a amenajat o astfel de bucătărie. Pentru el a fost un avantaj.
Radu Tănase, cofondatorul Calif: „Deja aveam un spaţiu foarte mare unde plăteam chiria şi am putut să îmi amenajez această bucătărie ascunsă. Poate fi făcută într-un spaţiu ce poate fi autorizat de ANSVSA, DSP, etc. Poate fi făcută într-un subsol, poate fi la un parter dintr-un bloc, undeva unde nu este circulat. Chiria fiind mult mai mică într-o astfel de bucătărie, versus una normală.”
Norocul lui a fost că brandul este popular şi că avea deja investiţiile făcute în echipamente dinaintea pandemiei. Altfel, spune el, o astfel de bucătărie nu este avantajoasă dacă ai un business tânăr în domeniu.
Radu Tănase, cofondatorul Calif: „Pentru cineva nou, o bucătărie ar costa şi dacă şi-ar deschide o unitate direct la geam, la tejghea. Pentru ceea ce facem noi costurile sunt între 25.000 şi pot ajunge şi până la 60.000 de euro.”