- Adidas a decis să vândă o parte din stocurile sale Kanye West și să doneze încasările în scopuri caritabile.
- Adidas a renunțat la Ye în luna octombrie a anului trecut, după ce acesta a făcut o serie de declarații antisemite pe rețelele sociale.
- În urma despărțirii, Adidas a rămas cu o colecție de Yeezys nevânduți în valoare de aproximativ 1,2 miliarde de euro.
Casa de modă germană încearcă să recupereze o parte din valoarea imensă a stocului nevândut de încălțăminte Adidas și intenționează să vândă sneakerșii proiectați de Kanye West într-o acțiune caritabilă.
Adidas a încetat să mai producă și să vândă sneakerșii creați cu West – care acum se numește Ye – încă din octombrie anul trecut, în urma unor comentarii antisemite făcute de artist în social media, care au dus la încetarea contractului dintre companie și Ye.
Oprirea bruscă a vânzărilor ca urmare a încetării contractului cu Ye a lăsat Adidas cu milioane de perechi de sneakerși fabricați sub semnătura Yeezy.
Stocul existent valorează peste un miliard de euro. Potrivit presei străine, Adidas a declarat joi că a decis să nu distrugă modelele existente Yeezy, afirmând că va încerca să le vândă și că va dona o parte din venituri către organizații caritabile care reprezintă categoriile ofensate de comentariile lui West din social media.
Adidas are, în sfârșit, un plan pentru stocul său de pantofi Yeezy
,,Arderea acelor pantofi nu poate fi soluția” , a declarat CEO-ul Bjorn Gulden, adăugând că Adidas va încerca să vândă o parte din stocul rămas de Yeezy și ,,va dona bani organizațiilor care au fost afectate de ceea ce a spus Ye” .
Cel mai probabil că vânzarea modelelor Yeezy va declanșa o frenezie printre colecționarii de sneakerși, un subgrup care a devenit o piață de miliarde de dolari în ultimul deceniu.
Între timp, Adidas se confruntă, de asemenea, cu un proces colectiv din partea investitorilor care susțin că firma știa despre remarcile jignitoare și comportamentul dăunător al lui Ye cu ani înainte de a rezilia cotractul cu acesta. Adidas a respins acuzațiile aduse.
Cu toate acestea, Gulden le-a reamintit investitorilor că parteneriatul de nouă ani dintre Adidas și Ye a fost ,,senzațional” .
Deși a remarcat că Ye este o persoană dificilă, ,,este cea mai creativă persoană din industria noastră” , a spus Gulden. ,,A creat un model cu Adidas care a fost căutat în întreaga lume” .
Sneakerșii Yeezy au ajuns să fie cei mai căutați din lume de când Adidas a început colaborarea West, în 2016, iar căutările pe Google pentru sneakerșii Yeezy ai rapperului au atins joi un maximum al ultimelor cinci luni.
Citește și