• Deși România are cea mai mare rată de adopție de EV-uri din regiune, nu are infrastructură.
  • Provocările includ finanțarea redusă, planificarea necoordonată și costurile mari.
  • România beneficiază de PNRR și fonduri UE pt. dezvoltarea infrastructurii de încărcare.

În Europa Centrală și de Est, adoptarea vehiculelor electrice este limitată de infrastructura de încărcare insuficientă. Cel puțin asta reiese din studiul Emergin Europe. Deși România are cea mai mare rată de adopție din regiune, investițiile în stații de încărcare sunt lente. Care sunt provocările și oportunitățile?

Care sunt factorii care descurajează dezvoltarea infrastructurii EV?

„Un factor îl reprezintă programul Rabla Plus care s-a înjumătățit anul trecut de la 10.000 la 5.000 de euro. În România, cei care apelează la mașini electrice o fac pentru naveta zilnică. Cei cu stații investesc în infrastructură, dar o fac treptat. Atunci când vom vedea mai multe flote de EV-uri, mai multe persoane juridice cu mașini electrice, vom vedea și mai multe investiții”, a declarat Bogdan Alecu, senior editor ZF, pentru Aleph News.

Având în vedere obiectivele UE privind mobilitatea verde până în 2030, credeți că România va putea atinge aceste ținte?

„Piața mașinilor electrice e dependentă de Rabla Plus. În prezent, soluția optimă pentru cei cu mașini electrice este să stea acasă și să aibă panouri fotovoltaice”, a adăugat acesta.

Recomandări

BRICS SE EXTINDE
AGLOMERAȚIA SE PLĂTEȘTE
MACRON E ÎMPOTRIVA LUI MUSK
CE S-A MAI INVENTAT?
FĂRĂ GAZ ÎN TRANSNISTRIA
ZENDAYA SE CĂSĂTOREȘTE!

Citește și