- Săptămâna trecută, compania, care deține mai multe mărci, printre care Porsche și Audi, a declarat că are un portofoliu de 300.000 de comenzi de vehicule electrice numai în Europa de Vest.
- Grupul Volkswagen a vândut peste 99.000 de vehicule electrice la nivel global în primul trimestru, în creștere cu 65% față de aceeași perioadă a anului trecut. Printre cele mai populare mașini ale sale se numără modelele ID.3 și ID.4, precum și Audi e-tron.
- Războiul din Ucraina a agravat problemele de aprovizionare pentru sectorul auto, ducând la lipsa de piese cheie pentru toate vehiculele.
Volskwagen Group (VLKPF), principalul concurent global al Tesla (TSLA), a epuizat anul acesta mașinile electrice în Statele Unite și Europa, din cauza creșterii puternice a cererii și a constrângerilor legate de ofertă.
Advertisment
„Nu suntem epuizați pentru că nu putem construi mașini… suntem cu adevărat epuizați cu mașinile electrice pentru că cererea este mai mare decât ne așteptam”, a declarat luni directorul general Herbert Diess la conferința pe teme auto a Financial Times.
Săptămâna trecută, compania, care deține mai multe mărci, printre care Porsche și Audi, a declarat că are un portofoliu de 300.000 de comenzi de vehicule electrice numai în Europa de Vest.
Recomandări
Clienții care plasează acum comenzi pe unele piețe se pot aștepta să își primească mașinile anul viitor, a confirmat un purtător de cuvânt al companiei pentru CNN Business.
Grupul Volskwagen a vândut peste 99.000 de vehicule electrice la nivel global în primul trimestru, în creștere cu 65% față de aceeași perioadă a anului trecut. Printre cele mai populare mașini ale sale se numără modelele ID.3 și ID.4, precum și Audi e-tron.
Brandul se află încă în urma Tesla, care a livrat de peste trei ori mai multe vehicule electrice în aceeași perioadă.
Este posibil să aibă ocazia de a recupera o parte din terenul pierdut mai târziu în acest an, pe măsură ce oferta de cipuri se îmbunătățește. Întreruperile lanțului de aprovizionare care au afectat industria auto în ultimul an au început să se atenueze, iar Grupul Volskwagen are o „aprovizionare foarte bună cu semiconductori” începând cu trimestrul al treilea, a declarat Diess.
Războiul și pandemia afectează piața auto
Volvo (VOLAF), un concurent al Grupului Volkswagen, crede, de asemenea, că ce a fost mai rău în ceea ce privește lipsa cipurilor a trecut. Directorul general Jim Rowan a declarat luni pentru FT că el crede că firma sa va fi „foarte solidă în ceea ce privește aprovizionarea cu cipuri” începând cu al doilea trimestru.
Războiul din Ucraina a agravat problemele de aprovizionare pentru sectorul auto, ducând la lipsa de piese cheie pentru toate vehiculele.
Dar Diess a declarat că firma, care are mai mulți furnizori de piese în Ucraina, a reușit totuși să își asigure aproximativ 90% din volumele de aprovizionare de la aceste fabrici.
Și, în ciuda blocajelor stricte ale coronavirusului, cererea de vehicule electrice în China se dovedește rezistentă. Diess a declarat că vânzările de VE ale Grupului Volkswagen pe cea mai mare piață auto din lume s-au cvadruplat în primul trimestru.
BYD, un producător chinez de vehicule electrice, a raportat un salt de 313% în vânzările vehiculelor sale electrice și hibride plug-in în aprilie, comparativ cu anul trecut. Compania susținută de Warren Buffett este mai izolată decât altele de întreruperile lanțului de aprovizionare, deoarece își produce propriile baterii și cipuri pentru automobile. Rivalii Li Auto și Nio au raportat o scădere a livrărilor în aprilie.
„Sunt optimist că, chiar și în aceste circumstanțe cu adevărat dificile, cu Covid în China, războiul din Ucraina și încă unele constrângeri în domeniul semiconductorilor, 2022 ar putea fi un an bun pentru noi și pentru restul industriei”, a declarat Diess.
Partenerii noștri