• Numărul vehiculelor electrice de pasageri în UE a crescut cu 76% în 2021 comparativ cu 2020, conform datelor Eurostat.
  • Cele mai mari creșteri s-au înregistrat în Finlanda, Croația și Italia, cu creșteri de peste 120%.
  • În România, numărul vehiculelor electrice de pasageri înmatriculate a fost de 12.133 în 2021, cu o creștere cuprinsă între 100% și 120%.

Numărul vehiculelor electrice de pasageri în Uniunea Europeană a crescut cu 76%, în 2021 comparativ cu 2020, toate statele membre UE raportând creşteri, arată datele publicate de Oficiul European de Statistică (Eurostat).

Cele mai mari creşteri, de peste 120%, ale flotei de vehicule electrice de pasageri în Uniunea Europeană s-au înregistrat în Finlanda (136%), Croaţia (127%) şi Italia (122%), în timp ce România, Danemarca şi Germania au raportat creşteri între 100% şi 120%. În România erau înmatriculate 12.133 de vehicule electrice de pasageri în 2021.

În 2021, cel mai redus ritm de creştere al flotei de vehicule electrice de pasageri s-a înregistrat în Cehia (12%) şi Spania (15%).

Recomandări

AU TRAS DIN ALOCAȚIE
GURA BATE MANDATUL
PUN LUMEA LA CALE
LEGEA OCOLULUI SILVIC
AU RĂMAS ICOANĂ
CUM E VREMEA?

Numărul total al vehiculelor electrice de pasageri în Uniunea Europeană era estimat la 1,9 milioane. Statele membre UE cu peste 100.000 de vehicule electrice de pasageri erau Germania (618.000), Franţa (403.000), Ţările de Jos (245.000), Italia (118.000) şi Suedia (110.000), scrie Economedia.

În UE, consumul de electricitate în transportul rutier (care include electricitatea folosită pentru troleibuzele electrice şi încărcarea vehiculelor electrice) a crescut semnificativ în 2021 comparativ cu 2020 (80%).

În termeni absoluţi, în UE consumul de electricitate în transportul rutier a ajuns la 6.910 gigawaţi oră (GWh), ceea ce corespunde unui procent de 0,3% din consumul final.

În rândul statelor membre UE, cel mai ridicat consum de electricitate în transportul rutier era înregistrat în Suedia (1.433 GWh), Germania (1.386 GWh) şi Ţările de Jos (1.071 GWh), iar cel mai scăzut în Cipru (0 GWh), Slovenia (4 GWh) şi Malta (5 GWh).

Citește și: