• Directorul executiv al Ferrari este convins că primul supercar complet electric al producătorului italian se poate vinde la fel de bine ca modelele cu motoare pe combustie.
  • Este o perioadă tensionată pentru sectorul auto, în condiţiile în care cererea de vehicule electrice încetineşte, iar guvernele reduc subvenţiile.
  • Vorbind despre concurenţa cu producătorii chinezi de maşini electrice, Benedetto Vigna a spus că ar trebui să fie un semnal de alarmă pentru Europa.

Directorul executiv al Ferrari, Benedetto Vigna, este convins că primul supercar complet electric al producătorului italian se poate vinde la fel de bine ca şi modelele cu motoare pe combustie.

Vehiculul, care va fi prezentat în al patrulea trimestru al anului viitor, va fi unic din toate punctele de vedere”, a declarat joi Benedetto Vigna, într-un interviu acordat Bloomberg. Suntem pe drumul cel bun”.

Este o perioadă tensionată pentru sectorul auto, în condiţiile în care cererea de vehicule electrice încetineşte, iar guvernele reduc subvenţiile.

Recomandări

ROMÂNII SE TEM DE EȘEC
GATA DE RĂZBOI?
A ATINS O COARDĂ SENSIBILĂ
MANDAT DE ARESTARE
APEL MISTERIOS
CADOURI PRIETENEȘTI

Ferrari construieşte o nouă fabrică pentru automobile hibride şi electrice în Maranello, Italia, care va fi inaugurată la sfârşitul lunii iunie.

Pentru primul vehicul electric al producătorului, Ferrari nu va imita vuietul motoarelor sale cu combustie, ci va reinterpreta sunetul produs de un motor electric, a declarat directorul. Vigna a adăugat că foarte mulţi clienţi şi-au exprimat interesul de a cumpăra primul model Ferrari electric. Aceştia aşteaptă maşina noastră verde”, a spus el.

Semnal de alarmă pentru Europa

Vorbind despre concurenţa cu producătorii chinezi de maşini electrice, Benedetto Vigna a spus că ar trebui să fie un semnal de alarmă pentru Europa. Pentru mine, acesta este un apel la acţiune pentru Europa”, a declarat Vigna. Este o competiţie frumoasă”.

Tensiunile dintre China şi Europa cresc pe măsură ce se apropie un termen limită pentru ca Uniunea Europeană să anunţe rezultatele unei anchete privind subvenţiile acordate de Beijing pentru vehiculele electrice. Mai mulţi producători au vorbit despre riscul ca măsurile protecţioniste să se transforme într-un război comercial.

Săptămâna aceasta, Beijingul a semnalat că este pregătit să dezlănţuie taxe de până la 25% pentru maşinile importate cu motoare mari, ca răspuns la recenta majorare a tarifelor vamale de către Washington. Cele mai multe dintre importurile auto din China sunt din segmentul de lux, Porsche, Audi şi Range Rover fiind printre primele 10 mărci anul trecut.

Ferrari este mai puţin expus. Producătorul italian a declarat că vânzările sale în China nu vor depăşi o cotă de 10%, deoarece tarifele existente afectează deja profitabilitatea. Piaţa din China nu este încă matură”, a declarat Vigna. China nu este pentru Ferrari ceea ce este pentru alte mărci de lux”.

Citește și