• Ford vrea să breveteze un sistem care ar permite mașinilor să se rețină singure dacă șoferii nu își plătesc ratele.
    La început, mașinile ar pierde utilizarea unor funcții precum GPS, aerul condiționat și radioul.
  • În cazul în care proprietarul continuă să nu-și achită ratele, mașina l-ar putea bloca și s-ar putea duce singură la o agenție de recuperări sau chiar la un depozit de fier vechi.

Cea mai nouă invenție, încă nebrevetată, a producătorului de automobile Ford demonstrează un nou mod bizar prin care mașinile cumpărate în leasing ar putea fi recuperate în viitor dacă proprietarii lor nu plătesc toate tranșele, informează Insider.

Cererea de brevet, despre care a raportat prima dată The Drive, a fost depusă în august 2021, dar nu a fost publicată până săptămâna trecută.

Ford este interesată să producă un sistem care i-ar permite mașinii să îi blocheze accesul proprietarului și chiar să se auto-recupereze, atunci când acesta rămâne în urmă cu plata în rate pentru achiziționarea mașinii.

Recomandări

CE DEVINE LUMEA?
PLANUL ARMATEI GERMANE
ROMÂNII SE TEM DE EȘEC
GATA DE RĂZBOI?
A ATINS O COARDĂ SENSIBILĂ
MANDAT DE ARESTARE

Ford spune că un astfel de sistem ar putea fi o soluție la problema proprietarilor de mașini care rămân datori și sunt „necooperativi” și încearcă să „împiedice operațiunea de reposedare” a vehiculului.

Dacă șoferul ignoră avertismentele privind plata ratelor, sistemul va dezactiva unele funcții, precum controlul vitezei de croazieră, GPS-ul, aerul condiționat și radioul.

Computerul de bord ar putea chiar să declanșeze emiterea de „sunete neplăcute și neîncetate” de fiecare dată când șoferul se așează la volan.

Mașina va putea să se conducă singură într-un loc de unde să fie tractată

Dacă proprietarul mașinii continuă să ignore avertismentele mașinii, vehiculul ar putea să își blocheze automat ușile. Mai mult, sistemul ar putea să îl lase pe șofer pe dinafară doar în weekend pentru ca acesta să poată continua să meargă la locul de muncă de unde să obțină banii cu care să își plătească datoriile.

În ultimă instanță, mașina ar putea lua niște măsuri încă și mai drastice. Aceasta ar putea să se conducă singură până într-un loc de unde poate fi ridicată de o mașină de tractare.

Mașina ar putea chiar să se deplaseze singură până la o agenție de recuperări auto, la o instituție de închiriere de mașini sau la un centru de depozitare a mașinilor ridicate.

Iar dacă prețul de piață a mașinii este mai mic decât costul de reposedare a acesteia, vehiculul ar putea să se conducă singur până la cel mai apropiat depozit de fiare vechi.