- Renault a prezentat la Paris noul său model vârf de gamă, un „SUV-coupe” de 4.71 metri lungime care poartă nume de avion: Rafale.
- Mașina va dispune și de cea mai puternică motorizare hibridă lansată de companie: E-Tech 4×4 300 CP.
- Grupul auto prezintă Rafale ca fiind „un SUV-coupé puternic, simbol al statutului”.
Renault a prezentat la Paris noul său model vârf de gamă, un „SUV-coupe” de 4.71 metri lungime care poartă nume de avion: Rafale. Mașina va dispune și de cea mai puternică motorizare hibridă lansată de companie: E-Tech 4×4 300 CP, scrie Hindustan Times.
Advertisment
Alegerea numelui este inspirată de trecutul impresionant al Renault în domeniul aeronautic
Modelul Rafale, care va ajunge în showroom-uri în primăvara lui 2024, înlocuiește „nava amiral” Talisman în gama mărcii. Renault nu prea a vândut în număr mare modelele pe care le prezenta ca fiind „flagship”, însă cu Rafale speră să aibă mai mult succes, în special datorită designului, a tehnologiilor și a motorizărilor puternice.
Rafale, „un SUV-coupé puternic, simbol al statutului”
Noul Renault Rafale este primul vehicul de serie proiectat în întregime conform noului limbaj vizual pe care Gilles Vidal l-a adus în calitate de Director Design Renault. Grupul auto prezintă Rafale ca fiind „un SUV-coupé puternic, simbol al statutului”.
Recomandări
Noul Renault Rafale are 4,71 metri lungime și 1,86 metri lățime, plasându-l direct în segmentul D, cu dimensiuni asemănătoare cu cele ale modelului Espace. Greutatea mașinii va fi de peste 1.650 kg, iar volumul porbagajului, 647 litri.
Cu ce dotări vine Renault Rafale
Versiunea de bază E-Tech va dezvolta 200 CP, din care 130 CP din motorul pe benzină de 1,2 litri. Cea mai puternică versiune va fi E-Tech 300 CP, 4X4.
Pentru eficiență, Rafale va avea multe componente care se regăsesc și pe modelele Austral și Espace.
La lansare, mașina va fi disponibilă în cinci culori diferite ale caroseriei.
Luca de Meo, șeful Renault, anunțase că se va concentra pe modele de clasă C și D, unde marja de profit este mai mare. El explica faptul că Renault nu va mai insista pe volume tot mai mari de vânzări, ci pe modele de dimensiuni mai mari, cu marjă de profit superioară.
În segmentul C au fost lansate modelele Mégane, Arkana și Austral, iar Renault va insista acum pe segmentul D ce are o cotă de 15% pe piața auto europeană.
Citește și
O companie spațială privată începe să testeze un motor de rachetă făcut cu o imprimantă 3D
Partenerii noștri