• Google investește în jurnalismul de înaltă calitate
  • Noua platformă le permite editorilor să își prezinte conținutul așa cum își doresc
  • Google ar putea extinde înțelegerea inițială

Google va investi peste 1 miliard de dolari pentru următorii 3 ani, printr-un nou program de licențiere a știrilor, relatează CNN.

Gigantul tech Google a încheiat contracte cu aproximativ 200 publicații din țări selecte, plănuind să se extindă și mai mult pe plan geografic.

Google, cot la cot cu Facebook, controlează o mare parte din banii veniți din reclame, care odată se duceau la editorii din industria știrilor. Scăderea veniturilor din publicitate a condus reducerea numărului de jurnaliști în redacții și la resurse reduse pentru publicarea poveștilor locale.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

Cheltuielile de miliarde de dolari pentru licențierea știrilor sunt modalitatea prin care Google le va demonstra editorilor că ține la jurnalismul de înaltă calitate și vrea să susțină o industrie aflată în dificultate.

Ofertele de licențiere, anunțațe din iunie, fac parte dintr-un nou produs denumit News Showcase, unde editorii participanți pot decide în ce fel își prezintă conținutul pe platformă. Conținutul acestora apare într-o secțiune de ,,story panel”, unde cei care publică au acces la mai multe ,,artificii editoriale” prin care pot atrage cititorii pe site.

De joi, utilizatorii Google din Brazilia și Germania pot accesa noua funcție. La lansare, News Showcase va fi valabilă pe Android, prin aplicația ,Google News, însă se va extinde și pe iOS, pe Google Discover și Google search.

Conform creatorilor, noul produs Google se va numi ,,News Showcase” pentru că editorii ,,își vor expune talentul jurnalistic și viziunea lor asupra a ce e important”. Mai mult, aceștia sugerează că Google intenționează să se extindă și mai mult decât cei 3 ani stabiliți și să investească mai mult de 1 miliard dolari.