• Premierul Italiei, Giorgia Meloni, a criticat miercuri UE pentru politicile „autodistructive” privind trecerea la producția electrică.
  • În general, piața europeană a automobilelor a avut probleme.
  • Numărul mașinilor vândute în UE a scăzut la 643.000 în august, cu aproape o șesime mai puțin decât anul trecut.

Industria europeană a automobilelor a solicitat relaxarea obiectivelor UE privind emisiile, după ce vânzările de automobile electrice au continuat să stagneze în luna august, adăugându-se la presiunea politică crescândă care amenință să încetinească tranziția de la combustibilii fosili, scrie The Guardian.

Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), un grup de lobby, a declarat că membrii săi s-ar putea confrunta cu „amenzi de mai multe miliarde de euro” deoarece trecerea la producția de automobile electrice nu a fost suficient de rapidă pentru a îndeplini obiectivele UE.

Premierul Italiei, Giorgia Meloni, a criticat miercuri UE pentru politicile „autodistructive” privind trecerea la producția electrică și a promis că va face presiuni pentru a le schimba. Germania și Republica Cehă, doi dintre cei mai mari producători de automobile și piese de schimb, au cerut, de asemenea, din ce în ce mai mult relaxarea normelor.

Recomandări

ALERTĂ ÎN NORVEGIA
IOHANNIS VREA ÎN SENAT
ISRAELUL DEPĂȘEȘTE LINIA ROȘIE
BANII VIN, BANII PLEACĂ!
CUM TE INFLUENȚEAZĂ POLITICA
UE AJUTĂ DUPĂ INUNDAȚII

În general, piața europeană a automobilelor a avut probleme. Numărul mașinilor vândute în UE a scăzut la 643 000 în august, cu aproape o șesime mai puțin decât anul trecut, potrivit ACEA.

Cu toate acestea, vânzările de mașini electrice au scăzut mai rapid, cu 44% față de august 2023. Industria susține că motivul scăderii se datorează faptului că cererea consumatorilor nu a crescut suficient de repede, deși unii analiști spun că producătorii nu au investit suficient de devreme în trecerea la producția electrică și au supraestimat prețurile pe care le-ar putea practica.

Citește și