• Premierul Italiei, Giorgia Meloni, a criticat miercuri UE pentru politicile „autodistructive” privind trecerea la producția electrică.
  • În general, piața europeană a automobilelor a avut probleme.
  • Numărul mașinilor vândute în UE a scăzut la 643.000 în august, cu aproape o șesime mai puțin decât anul trecut.

Industria europeană a automobilelor a solicitat relaxarea obiectivelor UE privind emisiile, după ce vânzările de automobile electrice au continuat să stagneze în luna august, adăugându-se la presiunea politică crescândă care amenință să încetinească tranziția de la combustibilii fosili, scrie The Guardian.

Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), un grup de lobby, a declarat că membrii săi s-ar putea confrunta cu „amenzi de mai multe miliarde de euro” deoarece trecerea la producția de automobile electrice nu a fost suficient de rapidă pentru a îndeplini obiectivele UE.

Premierul Italiei, Giorgia Meloni, a criticat miercuri UE pentru politicile „autodistructive” privind trecerea la producția electrică și a promis că va face presiuni pentru a le schimba. Germania și Republica Cehă, doi dintre cei mai mari producători de automobile și piese de schimb, au cerut, de asemenea, din ce în ce mai mult relaxarea normelor.

Recomandări

A MURIT BELA KAROLYI
BIDEN AJUNGE ÎN AMAZON
RUSIA ATACĂ
CINE SUNT MEDICII DE MÂINE?
POLITICIENII SMART
CELE MAI PERICULOASE MAȘINI

În general, piața europeană a automobilelor a avut probleme. Numărul mașinilor vândute în UE a scăzut la 643 000 în august, cu aproape o șesime mai puțin decât anul trecut, potrivit ACEA.

Cu toate acestea, vânzările de mașini electrice au scăzut mai rapid, cu 44% față de august 2023. Industria susține că motivul scăderii se datorează faptului că cererea consumatorilor nu a crescut suficient de repede, deși unii analiști spun că producătorii nu au investit suficient de devreme în trecerea la producția electrică și au supraestimat prețurile pe care le-ar putea practica.

Citește și