Industria auto din România se află într-o perioadă de tranziție. Ce urmează pentru producătorii de mașini

România depinde mult de industria auto pentru creșterea economică, iar acum trece printr-o perioadă de schimbări majore. În ultimii 6 ani a pierdut peste 25.000 de locuri de muncă, în principal din cauza creșterii salariului minim și a electrificării, potrivit ZF. Deși sectorul auto are încă 230.000 de angajați, rolurile acestora s-au schimbat pentru a se adapta noilor cerințe tehnologice și economice.

Ce înseamnă această perioadă de tranziție pentru industria auto?

Evoluția înseamnă de fapt trecerea de la forța de muncă ieftină, de multe ori necalificată, la o forță de muncă bine pregătită, care lucrează și produce echipamente din ce în ce mai bine calificate. Aceste noi echipamente presupun mai multă complexitate, dar și mai puține componente. O mașină electrică nu conține la fel de multe componente precum o mașinpă cu motor termic.

România are în continuare Dacia, care are un plan solid pentru anul 2035 și se știe că acolo se vor produce motoarele termice până în anul respectiv.

Ce va urma atât pentru producătorii de mașini, cât și pentru furnizorii de componente?

V aurma o perioadă de reașezare. Nu se știe dacă mașinile cu motor electric se vor vinde la fel de bine ca motoarele cu motor termic.

Exit mobile version