- Comentariile vin în urma examinării publice, precum și a pierderii raportate de ziar a mii de abonați.
- Decizia de a nu mai susține un candidat la președinție a încălcat o cutumă pe care Postul a urmat-o în general timp de decenii.
- „Niciun alegător nehotărât din Pennsylvania nu va spune: Merg cu susținerea ziarului A. Niciunul”, a scris Bezos în apărarea demersului său.
Proprietarul Washington Post, Jeff Bezos a apărat decizia ziarului său de a nu mai face sponsorizări prezidențiale, afirmând că această măsură ar putea contribui la îmbunătățirea credibilității.
Bezos, care este și fondatorul Amazon, a susținut luni, într-un articol publicat pe site-ul postului, că aprobările prezidențiale creează „percepția de părtinire” și nu „înclină balanța” unei alegeri, scrie BBC.
Comentariile vin în urma examinării publice, precum și a pierderii raportate de ziar a mii de abonați și a demisiei unor membri ai personalului editorial. Decizia de a nu mai susține un candidat la președinție – care a fost anunțată cu doar câteva zile înainte de alegeri – a încălcat o cutumă pe care Postul a urmat-o în general timp de decenii.
„Niciun alegător nehotărât din Pennsylvania nu va spune: Merg cu susținerea ziarului A. Niciunul”, a scris Bezos în apărarea demersului său. „Ceea ce fac de fapt aprobările prezidențiale este să creeze o percepție de părtinire. O percepție de neindependență. Încetarea acestora este o decizie de principiu și este cea corectă.”
Ziarul a susținut un candidat în majoritatea alegerilor prezidențiale începând cu anii 1970, deși, atunci când a anunțat această decizie, directorul general William Lewis a descris-o ca pe o întoarcere „la rădăcinile noastre de a nu susține candidații la președinție”.
Conducerea Washington Post Guild – care reprezintă lucrătorii de la ziar – s-a declarat „profund îngrijorată” de această decizie. „Vedem deja anulări din partea cititorilor cândva loiali”, a declarat Guild în declarația sa. „Această decizie subminează munca membrilor noștri într-un moment în care ar trebui să consolidăm încrederea cititorilor noștri, nu să o pierdem”.
Potrivit unui raport NPR, ziarul a pierdut până la 200.000 de abonați digitali, iar mai mulți membri ai echipei editoriale, inclusiv membri ai consiliului de administrație, au demisionat. Postul însuși a refuzat să comenteze, iar dl Bezos nu a abordat raportul.