• LVMH a stabilit un nou record cu o cifră de piață de 500 de miliarde de dolari.
  • Compania devine astfel prima companie europeană care reușește să atingă acest prag numeric.
  • Vânzările în plină expansiune de produse de lux în China și un euro mai puternic au determinat creșterile brandului.

La începutul anului, prețul acțiunilor gigantului de lux a crescut cu 0,4%, atingând un nivel record de 860 de dolari (795,7 euro). În consecință, conglomeratul francez a atins o capitalizare de piață de 434 miliarde de dolari (400 miliarde de euro) pentru prima dată în istorie. Marți, LVMH a stabilit un nou record cu o evaluare de piață de 500 de miliarde de dolari, devenind astfel prima companie europeană care reușește această performanță, având o creștere de cinci ori față de 2016, scrie Robb Report.

Vânzările în plină expansiune de produse de lux în China și întărirea euro au contribuit la noua bornă financiară a companiei, anunță Bloomberg. Acțiunile LVMH au crescut luni cu 0,3%, la 903,70 euro (992,69 dolari), dar analiștii prevăd că prețul ar putea crește. În pofida unei încetiniri raportate a creșterii LVMH în SUA, în special în ceea ce privește cererea de cognac și de articole din piele, analiștii văd loc pentru câștiguri viitoare, acțiunile sale putând ajunge până la 1.000 de euro (1.098 de dolari) în următorul an.

„LVMH este prea ieftină, având în vedere atractivitatea sectorului bunurilor de lux, portofoliul său puternic de brand-uri și cea mai bună execuție din domeniu”, spune Ashley Wallace de la Bank of America într-un raport. Portofoliu include 75 de branduri precum Dior, Fendi, Loewe, Bulgari și Celine.

Recomandări

RUSIA EXECUTĂ PRIZONIERII
EDITORIALUL LUI CRISTOIU
ACUZAȚII LA HOLLYWOOD
BURNETT E EMISAR ÎN UK
NEGOCIERI APROAPE GATA
SUSPECTUL E ARESTAT

Un strateg de la Goldman Sachs este optimist în ceea ce privește LVMH datorită „marjelor solide, genrate de puterea de stabilire a prețurilor”, spune Lilia Peytavin. În esență, există încă multă profitabilitate de obținut în sectorul de lux în comparație cu alte industrii. „Acest lucru diferențiază luxul de tehnologie, ale cărei marje se contractă deja de câteva trimestre”.

Creșterea valorii LVMH din acest an a adus și mai mulți bani în contul personal al directorului general Bernard Arnault. La începutul acestei luni, magnatul francez a devenit pentru a doua oară cea mai bogată persoană din lume, cu o avere netă totală de 201 miliarde de dolari (acum 213 miliarde de dolari). Suma uriașă a reflectat o creștere de 39 de miliarde de dolari a finanțelor lui Arnault numai în acest an și l-a făcut unul dintre cei trei oameni care au depășit pragul de 200 de miliarde de dolari, alături de Elon Musk și Jeff Bezos.

Citește și