• 11,6% din totalul mașinilor vândute în România în 2021 sunt electrice
  • Au crescut vânzările pentru mașinile plug-in hybrid, cu 155,2%
  • În schimb, vânzările Dacia au scăzut pe piața internă cu 5%

În primele patru luni din acest an, o mașină din 10 vândute era electrică sau hibrid, procent dublu față de anul trecut.

Asta spune Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile. Există două motive pentru acest trend: oferta este mult mai bună și există eco-bonusuri.

Dacia abia așteaptă să intre și ea în top cu Spring. Primul model electric Dacia va ajunge pe străzi în septembrie, exact la timp pentru ca cea mai mare companie din România să recupereze scăderea vânzărilor.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

„Întreaga piață a scăzut cu 25%. Dacă ne uităm în cazul Dacia, înmatriculările către restul populației au scăzut cu 20%, dar poliția a intervenit și a cumpărat cele 6.744 de mașini astfel încât per total scăderea a fost de doar 5% ca valoare a vânzărilor Dacia. Vedem cu toții impactul pandemiei și în 2021, pe lângă pandemie, s-a adăugat și problema microcipurilor. Toți producătorii auto primesc lovitură după lovitură”, a spus Bogdan Alecu, jurnalist Ziarul Financiar.