• Milioane de vehicule electrice în plus pe șosele ar putea face rețeaua electrică a SUA mai rezistentă.
  • O inovație numită tehnologie de conectare a vehiculelor la rețea, sau V2G, permite ca vehiculele electrice să furnizeze energie electrică rețelei în caz de nevoie.
  • Într-o bună zi, vehiculele electrice ar putea stoca cantități mari de energie și ar putea ajuta SUA să treacă la surse de energie regenerabilă.

Pe măsură ce SUA se îndreaptă cu pași repezi spre un viitor plin de vehicule electrice, este rezonabil să ne întrebăm cât de mult mai poate suporta rețeaua electrică. La urma urmei, în timpul unui val de căldură recent, operatorul de rețea din California a îndemnat clienții să limiteze încărcarea mașinilor pentru a evita pene de curent.

Cu toate acestea, experții în energie și transporturi spun că, cu o anumită planificare, utilitățile sunt pe deplin capabile să facă față unui număr mai mare de mașini nepoluante care se conectează la priză. Mai mult decât atât, SUV-urile, camioanele și autobuzele electrice pot consolida rețeaua dacă sunt implementate în mod inteligent.

Vehiculele electrice pot stoca energie pentru atunci când este cel mai necesar

Atunci când mașinile electrice sunt parcate (ceea ce se întâmplă de cele mai multe ori), bateriile lor pot deveni, în mod colectiv, un bun valoros pentru rețeaua electrică, spun experții.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

Într-o bună zi, milioane de vehicule ar putea folosi încărcătoare bidirecționale speciale pentru a absorbi energie atunci când aceasta este abundentă și a o elibera înapoi în rețea atunci când este nevoie, ajutând astfel companiile de utilități să gestioneze valurile de căldură și alte vârfuri de cerere. Această viziune se bazează pe ceea ce se numește tehnologia de conectare a vehiculelor la rețea, sau V2G.

Experți precum Matthias Preindl, profesor de inginerie electrică la Universitatea Columbia, anticipează, de asemenea, că V2G ar putea ajuta țara să renunțe la sursele de energie murdare. Energia solară și cea eoliană sunt intermitente, astfel încât aprinderea luminilor atunci când soarele nu strălucește sau vântul nu bate necesită stocarea energiei pentru mai târziu. Mașinile electrice ar putea face exact acest lucru, a spus el.

Dacă vrem să ajungem la 100% energie regenerabilă, care este acum obiectivul multor state, este nevoie de multe baterii”, a declarat Preindl pentru InsiderIar mașinile par a fi singura soluție cu adevărat viabilă în acest moment”.

Dacă o mare parte a parcului auto din SUA va deveni electric, cantitatea de stocare a bateriilor disponibile este enormă: National Resources Defense Council estimează că cele 14 milioane de vehicule electrice care se așteaptă să circule pe drumurile din California până în 2035 ar putea alimenta toate casele din stat timp de trei zile.

Există un drum lung înainte

Deși V2G este deja implementată în mod limitat (în principal prin programe pilot), există obstacole în calea generalizării acestei tehnologii. Pentru ca proprietarii obișnuiți de vehicule electrice să furnizeze energie la rețea pe scară largă, producătorii de automobile, firmele de încărcare și utilitățile vor trebui să standardizeze procesul, a declarat pentru Insider Andrew Meintz, inginer-șef la National Renewable Energy Laboratory. Participanții vor trebui, de asemenea, să fie plătiți de către utilități pentru contribuțiile lor, a spus el.

Un caz de utilizare mai fezabil pentru V2G pe termen scurt ar putea fi cel al flotelor mari, a spus Meintz. Amazon, de exemplu, are banii și influența necesară pentru a lucra cu utilitățile, producătorii de vehicule și companiile de încărcare pentru a rezolva problemele.

Vehiculele electrice ajută deja rețeaua la scară mică

Highland Electric Fleets, care furnizează autobuze electrice și infrastructură de încărcare pentru districtele școlare, a experimentat V2G ca o altă sursă de venituri începând cu 2021. În această vară, cele două autobuze școlare cu V2G ale sale din Massachusetts au împins energie în rețea aproape zilnic pentru a ajuta compania locală de utilități să facă față perioadelor de consum ridicat de energie, a declarat Sean Leach, directorul de tehnologie al firmei, pentru Insider. Aceasta plănuiește proiecte V2G mai ample în Vermont, Maryland și în alte părți.

Până la urmă, să folosim aceste autobuze pentru ceea ce pot face. Aceste baterii sunt uriașe. Ele petrec mult timp fără să facă nimic, deoarece rutele sunt foarte previzibile pentru școli”, a declarat Leach. În acest moment, firma primește prin e-mail cereri de descărcare de energie, dar lucrează la automatizarea lucrurilor.

Va fi nevoie de multă muncă înainte de a vedea milioane de vehicule electrice care să asiste fără probleme rețeaua mai mare. Dar unele vehicule pot deja să partajeze energia la nivel local în moduri utile și interesante. Camioneta F-150 Lightning de la Ford poate furniza energie electrică de rezervă de urgență în casele clienților, atât timp cât aceștia au încărcătorul de acasă potrivit. Viitoarele camioane de la General Motors promit să facă același lucru.

Edward J. Klock-McCook, director la grupul de reflecție pentru dezvoltare durabilă RMI, a declarat pentru Insider că, dacă va deveni suficient de popular, acest tip de capacitate ar putea aduce beneficii rețelei în același mod în care ar face-o un viitor V2G complet. Înarmați cu bateriile mari din Lightning-urile și Chevrolet Silverado EV-urile lor, proprietarii de locuințe ar putea să-și furnizeze propria energie electrică în timpul penelor de curent sau atunci când rețeaua este tensionată.