• Mașinile second-hand au ajuns să se vândă cu prețuri mai mari decât cele noi.
  • Anul trecut, românii au cumpărat aproape 400 de mii de mașini second-hand, o creștere cu 4% față de 2020.
  • Cele mai populare mărci au fost Volswagen, Audi și BMW.

Industria auto se confruntă cu fenomenul creșterii prețurilor mașinilor second-hand. Acestea au ajuns să se vândă cu sume mai ridicate decât atunci când au fost achiziționate ca noi.

Prețurile pentru automobile, noi sau second-hand, au înregistrat o creștere, fără precedent, în ultimul an și jumătate. Conform unei analize Autovit, anul 2021 a fost unul atipic și pentru industria auto, atât de la nivel național, cât și extern. Pandemia și criza lanțurilor de aprovizionare, în special, cea a semiconductorilor, au contribuit la creșterea prețurilor pe acest segment.

Producția de autovehicule a încetinit ca urmare a efectelor pandemiei, conducând la o creștere semnificativă a valorii de piață a oricărui autoturism. Criza semiconductorilor a dus la întârzieri în livrarea noilor modele de mașini, timpul de așteptare ajungând chiar la un an. Din ce în ce mai mulți clienți optează pentru automobile la mâna a doua, fie din cauza timpilor mari de așteptare pentru modelele noi, fie a bugetului mai restrâns pentru o astfel de achiziție.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

Însă, restricțiile de circulație internațională au avut ca rezultat și o reducere a stocurilor de mașini second-hand. Distribuitorii de autovehicule, fie persoane fizice sau dealeri autorizați, nu au mai avut posibilitatea de a aduce în țară mașini în același ritm ca în anii trecuți, iar pentru a-și menține cifrele de profit au fost nevoiți să scumpească vehiculele din stoc.

Românii au cumpărat aproape 400 de mii de mașini second-hand

Anul trecut, românii au cumpărat aproape 400 de mii de mașini second-hand o creștere cu 4% față de 2020. Cele mai populare mărci au fost Volswagen, Audi și BMW. În 2021 au fost publicate pe internet un total de 240.000 de anunțuri online. Majoritatea vânzărilor au fost înregistrate în martie (aproape 25.000), iar cele mai puține în decembrie (sub 16.000).

Startup-ul Carvana, dealerul auto-digital cu cea mai mare creștere, anul trecut, în SUA, folosește algoritmii unui super-computer ca să evalueze mașinile pe care le cumpără. Un american care a folosit acest serviciu ca să scape de mașina lui cea veche, o Honda din 2014, a avut parte de o surpriză. I s-a oferit pe ea mai mult decât plătise când a cumpărat-o de nouă, cu 8 ani în urmă.