• EssilorLuxottica a atins o valoare de piață de 100 miliarde de euro.
  • Compania a dezvoltat ochelari inteligenți în parteneriat cu Meta.
  • Francesco Milleri prezice că ochelarii vor înlocui smartphone-urile.
  • EssilorLuxottica și Meta au anunțat un acord pe termen lung pentru dezvoltarea de produse.
  • Mark Zuckerberg intenționează să achiziționeze 5% din acțiunile EssilorLuxottica.
  • EssilorLuxottica a achiziționat marca de streetwear Supreme pentru 1,5 miliarde de euro.

Gigantul franco-italian EssilorLuxottica, în colaborare cu Meta, se pregătește să revoluționeze industria tehnologiei purtabile prin dezvoltarea de ochelari inteligenți care ar putea înlocui smartphone-urile în viitorul apropiat, conform Financial Times.

Cu o valoare de piață recent atinsă de 100 miliarde de euro, compania se poziționează ca lider în inovația tehnologică în domeniul opticii.

Parteneriatul cu Meta

Colaborarea dintre EssilorLuxottica și Meta a dat naștere ochelarilor Ray-Ban Meta, care permit utilizatorilor să transmită live, să facă fotografii și să înregistreze videoclipuri direct pe platformele de social media.

Recomandări

ROMÂNII SE TEM DE EȘEC
GATA DE RĂZBOI?
A ATINS O COARDĂ SENSIBILĂ
MANDAT DE ARESTARE
APEL MISTERIOS
CADOURI PRIETENEȘTI

În SUA, acești ochelari sunt integrați cu asistentul AI al Meta, oferind utilizatorilor informații în timp real despre mediul înconjurător.

Francesco Milleri, CEO-ul EssilorLuxottica, declară: „Aceste noi tehnologii vor înlocui într-o zi smartphone-urile, așa cum serviciile de streaming au înlocuit CD-urile muzicale.

Fuziunea dintre Luxottica și Essilor a fost evoluția viziunii noastre inițiale care avea optica în centrul său. Apoi, tehnologia ne-a perturbat în mod pozitiv planurile”, a declarat directorul general Francesco Milleri pentru Financial Times.

Următorul pas împreună cu partenerii noștri Meta este să devenim lideri în domeniul calculatoarelor portabile . . . [creând] ochelari despre care credem că vor înlocui într-o zi majoritatea celorlalte dispozitive tehnologice”, a adăugat el.

EssilorLuxottica a declarat luna aceasta că ochelarii săi inteligenți Ray-Ban Meta și o marcă de lentile fotocromatice care reacționează la lumina soarelui au fost doi factori „cheie” de creștere în trimestrul al treilea. Ochelarii săi inteligenți, care se vând cu peste 300 de euro, au fost foarte populari pe canalul de comerț electronic al grupului și au fost cei mai bine vânduți în majoritatea magazinelor Ray-Ban din Europa, Orientul Mijlociu și Africa.

Investiția lui Zuckerberg

EssilorLuxottica și Meta intenționează acum să își aprofundeze parteneriatul, anunțând în septembrie un nou acord pe termen lung pentru a dezvolta „produse de ochelari inteligente multigeneraționale”.

Meta este, de asemenea, în discuții cu grupul cu privire la o investiție de mai multe miliarde de euro, Mark Zuckerberg confirmând luna trecută că Meta intenționează să preia o participație „simbolică” de 5 % în EssilorLuxottica.

Împreună, Meta și grupul franco-italian au potențialul de a „deveni Samsung-ul Europei”, a declarat Zuckerberg.

În ultimii ani, Meta a cheltuit miliarde de dolari pentru a intra pe piața tehnologiei portabile, inclusiv pentru a crea căști de realitate virtuală.

Zuckerberg l-a abordat pentru prima dată pe fondatorul Luxottica Del Vecchio în 2019 pentru a explora un potențial parteneriat, vizitându-l pe regretatul miliardar în Agordo, unde compania are încă o fabrică. Milleri a declarat că această întâlnire a declanșat negocieri cu privire la modul de dezvoltare a unui produs transformațional.

Citește și