• Măsura Comisiei Europene va interveni la mai bine de un an şi jumătate.
  • Meta oferă serviciului său de anunţuri clasificate Facebook Marketplace un avantaj nedrept prin gruparea celor două servicii.
  • Compania a încercat anul trecut să soluţioneze ancheta UE prin limitarea utilizării datelor publicitare ale concurenţilor pentru Facebook Marketplace.

Meta Platforms urmează să fie lovită în câteva săptămâni de prima sa amendă antitrust din partea Uniunii Europene, pentru că a legat serviciul Marketplace de reţeaua sa de socializare Facebook.

Măsura Comisiei Europene va interveni la mai bine de un an şi jumătate după ce a acuzat gigantul tehnologic din SUA că oferă serviciului său de anunţuri clasificate Facebook Marketplace un avantaj nedrept prin gruparea celor două servicii.

Organismul de supraveghere al concurenţei din UE a mai spus că Meta a abuzat de dominaţia sa pe piaţă prin impunerea unilaterală a condiţiilor comerciale neloiale asupra serviciilor de anunţuri clasificate online concurente care fac publicitate pe Facebook sau Instagram.

Recomandări

SUSPECTUL E ARESTAT
LARA NU VREA LA SENAT
SUA NU ÎNCHIDE GUVERNUL
ÎNCEP CONSULTĂRILE
UNDE MERGI LA BRUNCH
REVOLUȚIA AJUNGE ÎN CAPITALĂ

Meta s-ar putea confrunta cu o amendă de până la 13,4 miliarde de dolari – sau 10% din veniturile sale globale din 2023 – deşi sancţiunile UE sunt de obicei mult mai mici decât acest plafon.

Probabil că Comisia îşi va emite decizia în septembrie sau octombrie, înainte ca şefa UE pentru antitrust, Margrethe Vestager, să îşi părăsească mandatul în noiembrie, deşi momentul ar putea fi amânat, au spus oamenii.

Comisia a refuzat să comenteze. Meta a reiterat comentariile făcute anterior.

”Pretenţiile făcute de Comisia Europeană sunt fără fundament. Continuăm să lucrăm constructiv cu autorităţile de reglementare pentru a demonstra că inovarea produselor noastre este pro-consumator şi pro-competitivă”, a declarat purtătorul de cuvânt al Meta, Matt Pollard.

Compania a încercat anul trecut să soluţioneze ancheta UE prin limitarea utilizării datelor publicitare ale concurenţilor pentru Facebook Marketplace, dar această concesie a fost respinsă de organul de aplicare al UE, au declarat alte surse pentru Reuters.

Citește și