• Echipa de baschet Miami Heat a creat de la zero o platformă pentru fani
  • Fiecare mișcare a fanilor ajunge într-o bază de date astfel că experiența e optimizată
  • Platforma 601 Analytics are scopul de a îmbunătăți deciziile de afaceri cu ajutorul datelor
  • Platforma are un succes uriaș și e acum folosită și la alte arene, pt sport sau concerte
  • O viitoare arenă din Manchester, UK va folosi platforma 601 Analytics

Una dintre cele mai de importante echipe de baschet din Statele Unite s-a transformat într-un start-up de tehnologie. Miami Heat, club pe la care au trecut Shaquille O’Neal și LeBron James, a creat o platformă revoluționară pentru fani. Iar acum, aceasta se extinde și la alte cluburi, dar și la concerte muzicale pe arene. Și va ajunge și în Europa.

Care este povestea acestei platforme și ce face, mai exact?

Cei de la Miami Heat căutau un mod de a schimba experiența fanilor care veneau la meciuri și au apelat la tehnologie. Când și-au dat seama în 2020 că nu există nicio platformă care să facă ceea ce aveau nevoie, au creat-o ei singuri, de la zero.

Așa a apărut 601 Analytics. Aceasta oferă rapoarte predictive și tablouri de bord intuitive care permit clubului să gestioneze mult mai bine ce se întâmplă în ziua meciului. Ce face mai exact? Preia toate datele, de la numărul de fani prezenți la un meci, la tranzacțiile pe care le fac. Știu care sunt produsele cele mai populare, fie că vorbim de tricouri sau produse alimentare.

Recomandări

AJUTOR PENTRU SECRET SERVICE
UK SE PREGĂTEȘTE DE MPOX
PRIMUL TRANSPLANT HEPATIC
PUTIN MĂREȘTE ARMATA
CUTREMUR ÎN ROMÂNIA
BRAND SAU UNIFORMĂ?

Și, astfel, pot să facă ajustări. De exemplu: dacă un număr mare de fani vine pe la o poartă, cu ajutorul soft-ului pot redirecționa o parte din staff către acel loc pentru a nu se aglomera.

Care sunt rezultatele implementării acestui sistem?

Deja multe cluburi din NBA și nu numai au preluat de la Miami Heat această platformă. Și nu e de mirare. Vorbim despre o reducere semnificativă a risipei alimentare, o problemă adesea întâlnită la evenimentele live, dar și reducerea cheltuielilor cu 1 milion de dolari prin optimizarea personalului și a resurselor.

Un asemenea sistem ar reduce și bătăile de cap, precum cele pe care le-am avut recent la concertul Ed Sheeran, unde a durat și o oră, o oră jumătate statul la coadă pentru a cumpăra o apă plată la gazon.

O arenă din Manchester, Marea Britanie, care va fi deschisă în această toamnă, a anunțat că va fi prima din Europa care va folosi sistemul. Mai vreau să menționez și faptul că platforma respectă cerințele pentru confidențialitate a datelor și siguranță, astfel că utilizatorul este cel care are controlul asupra informațiilor colectate.

Citește și