• Horodniceanu: „Optimizați înainte să investiți în infrastructură
  • Park&Ride e soluția care ar putea fluidiza traficul din București
  • Bicicleta și mersul pe jos trebuie să devină noua normă

Înainte să investiți mulți bani în infrastructură, să adăugați noi linii de trafic și să măriți străzile, mai bine optimizați ce aveți deja construit” este sfatul lui Michael Horodniceanu, inginerul român care s-a ocupat de cel mai mare proiect de infrastructură de transport în comun din New York.

El este consultantul în trafic, pro bono, al primarului Capitalei, Nicușor Dan.

Michael Horodniceanu, inginer & profesor în domeniul transporturilor:Să fim foarte clari, pentru că, cu cât se mărește strada, cu atât mai mulți oameni vor să vină cu mașina.

Recomandări

CÂND INTRĂM ÎN SCHENGEN
AFACERI RUSIA-COREEA
STĂ PROST CU VÂNZAREA
REVOLTA ROBOȚILOR
CE-AU GĂSIT AL LOR SĂ FIE
ANIME ȘI MANGA

Încurajarea trebuie să fie ca oamenii care vor să vină cu mașina, să vină cu mașinile într-un loc care e mai îndepărtat de centrul orașului, în care să își poată lăsa mașina – se cheamă park&ride, adică parchezi și mergi de acolo, iei un autobuz, un tramvai, un mijloc de transport public pentru un segment mult mai restrâns, fără să ai probleme de timp.

Oamenii trebuie să renunțe la transportul cu mașina personală, dar pentru ca acest lucru să se întâmple sunt necesare mai multe schimbări. Una ar fi implementarea unui sistem de semafoare inteligente, controlate digital. Alta: aplicarea unor amenzi drastice celor care nu respectă regulile de circulație

Există o mișcare către ceea ce se cheamă la ora actuală în limba engleză <active transportation>, în care lumea se mută de la mașini particulare la biciclete, la mers mai mult pe jos – asta în același timp implică schimbări în urbanistică, în care locul de lucru și casele sunt mai aproape una de alta” spune Horodniceanu.