• Multe microîntreprinderi au fost capabile să se adapteze rapid la schimbările pieței.
  • Microîntreprinderile au adesea mai multă flexibilitate în utilizarea resurselor, permițându-le să navigheze mai ușor prin crize.
  • Microîntreprinderile care au adoptat soluții digitale au reușit să crească vânzările și să atragă clienți noi.

Un proverb românesc spune că buturuga mică răstoarnă carul mare! Așa e și în afaceri! Deși micile afaceri nu pot concura cu marile branduri, ele încep să devină o cărămidă importantă în economia țării.

Prea puţin ne uităm la companiile mici, pentru simplul fapt că sunt firme mici, de care nu prea a auzit lumea în afară de familiile şi cei apropiaţi micilor antreprenori. Business-ul din România este extrem de polarizat, primele 1.000 de companii, dintre care majoritatea sunt multinaţionale, realizează jumătate din business-ul din România. Restul de 900.000 de companii „se bat” pe ceea ce a rămas.

Microîntreprinderile, acele companii care au între zero şi nouă salariaţi, încep să fie o cărămidă destul de rezistentă care susţine economia. România are 830.000 de companii micro, dintre care 622.000 au o cifră de afaceri mai mare ca zero.

Recomandări

ROMÂNII SE TEM DE EȘEC
MANDAT DE ARESTARE
APEL MISTERIOS
CADOURI PRIETENEȘTI
PUTIN RIPOSTEAZĂ
CLIMA PROVOACĂ DISCUȚII

Conform unei analize a Ziarului Financiar, aceste microîntreprinderi realizează 12% din cifra de afaceri totală din economie, adică au realizat 309 miliarde de lei în 2022, cu un profit net de 82 de miliarde de lei, adică 31% din totalul profitului din businessul românesc. Este adevărat că au produs şi 17 miliarde de lei pierderi, adică 40% din total, pe rezultatele din 2022. Dar când tragem linie, microîntreprinderile pun pe masă un profit net pur de 65 de miliarde de lei.

Dar cel mai important lucru este că aceste microîntreprinderi au 1.030.000 de angajaţi, adică 24% din totalul angajaţilor din companii.

Aceste microîntreprinderi, care încadrează între zero şi nouă angajaţi, cu o cifră de afaceri maximă de 2 milioane de euro, sunt împrăştiate peste tot în ţară, ceea ce mai echilibrează din businessul polarizat din România.

Citește și