- Microîntreprinderile generează doar 12% din cifra de afaceri totală din economie, dar angajează un sfert din forţa de muncă locală.
- Circa 830.000 de firme de tip microîntreprindere sunt pe plan local, dintre care 622.000 de companii au cifra de afaceri mai mare ca zero.
- Micii antreprenori prind tot mai mult curaj, iar businessurile lor cresc uşor şi reuşesc să se dezvolte astfel încât să treacă la următorul nivel.
Microîntreprinderile generează doar 12% din cifra de afaceri totală din economie, dar angajează un sfert din forţa de muncă locală. Microîntreprinderile se dovedesc a fi chiar mai profitabile decât marile companii, realizând peste o treime din profitul net total din economie, anunţă Ziarul Financiar.
Microîntreprinderile, adică firmele care au între 0 şi 9 salariaţi şi o cifră de afaceri de cel mult 2 milioane de euro, generează doar 12% din cifra de afaceri totală din economie, chiar dacă reprezintă 93% din numărul total de companii de pe plan local.
Totuşi, microîntreprinderile angajează un sfert din forţa de muncă locală, fiind singura categorie de companii care a depăşit cifra de 1 milion de angajaţi. Circa 830.000 de firme de tip microîntreprindere sunt pe plan local, dintre care 622.000 de companii au cifra de afaceri mai mare ca zero. Acestea realizează venituri totale de 309 miliarde lei.
Microîntreprinderile nu se dovedesc a fi doar cel mai mare angajator din economie, ci realizează şi mai bine de o treime din profitul net din economie. Se dovedesc a fi chiar mai profitabile decât marile companii.
„Când analizăm profitabilitatea companiilor în termeni nominali pornind de la dimensiune, ştim că o firmă mare va avea un profit mai mare decât o firmă mijlocie, mică sau micro. Însă, când vine vorba de rata profitului net, situaţia pare mult mai neclară, învolburată, multă lume neştiind la ce anume să se aştepte. În 2022, rata medie a profitului net descreşte de la companiile micro (19,7%) către cele mici (10,1%) şi mijlocii (6,6%), cea mai mică rată fiind înregistrată la nivelul companiilor mari (5,7%). Iar acest lucru nu este vizibil doar în 2022, ci şi în 2019 sau 2016“, spune Liviu Sav, cofondator al BRIDGE-to-INFORMATION.
Micii antreprenori prind tot mai mult curaj, iar businessurile lor cresc uşor şi reuşesc să se dezvolte astfel încât să treacă la următorul nivel. Ceea ce îi defineşte pe micii antreprenori este ambiţia, spune Cristina Sindile, CEO al BT Mic.
„Vedem mai mult curaj şi mai multă ambiţie, în sensul de mindset. Antreprenorul de acum 5-10 ani era mai degrabă preocupat de stabilizarea unui business mic şi menţinerea lui la nivelul unui cashflow care să asigure bunăstarea businessului şi a familiei antreprenorului. Acum, paradigma s-a schimbat în sensul că ponderea celor care dintr-un business mic să facă unul mare a crescut, ceea ce reprezintă imaginea transformării spiritului şi mindsetului antreprenorial. Este un lucru foarte bun pentru că de aici vine scalarea şi de aici putem avea speranţa că vom avea din ce în ce mai multe businessuri mari care se nasc din businessurile mici“, spune ea.
Curajul se vede şi în spiritul antreprenorial, care se traduce prin numărul de companii nou înfiinţate. Anul trecut, 96.000 de companii de tip SRL au fost înfiinţate.