- Gigantul german de îmbrăcăminte sportivă spune că analizează dacă să vândă marca Reebok sau să o păstreze.
- Decizia va fi făcută publică în martie.
- Reebok ar putea fi vândută, pe fondul scăderii vânzărilor înregistrate în ultimul trimestru.
Compania a declarat că nu a luat încă decizii ferme cu privire la Reebok, care se concentrează în principal pe piața SUA, notează jurnaliștii BBC.
Advertisment
Adidas a spus că va face anunțul despre viitorul său, în martie.
A plătit 3,8 miliarde de dolari (2,85 miliarde de lire sterline) pentru Reebok în 2006 și o serie de nume au apărut ca potențiali cumpărători, inclusiv firma de capital privat Permira și proprietarul mărcii Timberland, VF Corp.
Recomandări
Permira deține compania de încălțăminte Dr Martens.
Adidas a declarat că posibila vânzare face parte din dezvoltarea noii sale strategii pe cinci ani.
Adidas a spus că măsurile luate în 2016 în cadrul unui plan de schimbare numit „Muscle Up” au reînviat semnificativ capitalul Reebok, crescând vânzările și profiturile.
Cifrele arată că veniturile Reebok au crescut cu 4% până la 1,7 miliarde EUR în 2019, reprezentând doar 7% din vânzările anuale totale ale Adidas.
Cu toate acestea, vânzările mărcii au scăzut cu 7% în ultimul trimestru – o scădere mai accentuată decât alte părți ale afacerii, pe care directorii au dat vina pe o recuperare mai lentă în America de Nord decât în Europa.
De când Adidas a preluat compania, popularitatea lui Reebok a scăzut.
Brandul a avut odată un acord major de sponsorizare cu profitabilul Campionat Național de Baschet din SUA (NBA), dar acest lucru a fost asumat de Adidas când a preluat Reebok.
În prezent, are un contract de șase ani de 70 de milioane de dolari cu compania de promovare a artei marțiale, Ultimate Fighting Championship, dar aceasta urmează să se încheie în curând.
Anul trecut, compania a redus aproape la jumătate estimarea valorii mărcii.
Sediul Reebok se află în Boston, Massachusetts, dar rădăcinile sale se află în Bolton, Anglia, unde numele Reebok a fost folosit pentru prima dată în anii 1950, înainte de a fi luat de un antreprenor american.
Succesul modern al companiei a venit pe spatele dezvoltării sale în 1982 a pantofului Reebok Freestyle pentru aerobic, primul pantof de atletism conceput pentru femei, la începutul tendinței de fitness aerobic.
Partenerii noștri