• Elon Musk a spus că mașinile Tesla vor crește în valoare.
  • Valoarea Tesla-urilor second-hand a scăzut vertiginos în ultimul an sau doi.
  • Până în 2022, cota sa de piață EV a scăzut la 64%. Anul trecut, aceasta a scăzut și mai mult, la 55%.

În 2019, Elon Musk a făcut o afirmație uimitoare pentru vehiculele Tesla. El a spus că mașinile Tesla vor crește în valoare, nu vor scădea, după cumpărare, conform CNN.

Motivul este capacitatea completă de autoconducere a Tesla care, a spus Musk, necesită doar câteva actualizări suplimentare de software și aprobarea autorităților de reglementare înainte ca vehiculele Tesla aflate astăzi pe șosele să devină complet autonome. El a repetat această afirmație încă din iunie 2023.

„Puteți să vă gândiți la fiecare mașină pe care o vindem sau o producem care are o capacitate de autonomie completă ca la ceva care în viitor ar putea valora de cinci ori mai mult decât astăzi”, a spus el.

Recomandări

CIOLACU: AVEM COALIȚIE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT
UNDE TE DISTREZI ÎN PARIS
SUSPECTUL E ARESTAT
LARA NU VREA LA SENAT

Dar, la patru ani de la predicția lui Musk din 2019, Tesla Model 3 uzată medie se vinde cu 29.000 de dolari. Și nici aprobarea de reglementare pentru FSD nu a sosit, în timp ce compania încearcă treptat să îmbunătățească software-ul.

Pentru a fi clar, în general, mașinile uzate nu cresc în valoare. Cu excepția acelei perioade nebunești de la începutul anilor 2020, când toată producția de automobile a fost practic oprită și aproape toate mașinile au devenit, timp de un an sau cam așa ceva, active care se apreciază. Dincolo de această ciudățenie a pieței, însă, Musk a greșit.

Valoarea Tesla-urilor second-hand a scăzut vertiginos în ultimul an sau doi, în timp ce Tesla s-a luptat să își mențină dominația pe piața vehiculelor electrice noi. Prin reducerea agresivă a prețului propriilor sale mașini și SUV-uri noi, Tesla a creat, de asemenea, un efect de domino, împingând în jos și valorile altor vehicule electrice.

În 2020, Tesla a fabricat 80% din toate EV-urile vândute în America, potrivit Cox Automotive. Până în 2022, cota sa de piață EV a scăzut la 64%. Anul trecut, aceasta a scăzut și mai mult, la 55%.

Răspunsul Tesla a fost, evident, reduceri agresive de prețuri, în încercarea de a încetini erodarea cotei sale de piață a EV-urilor. Prețurile de vânzare pentru noile Tesla au scăzut cu aproximativ 21% în ultimul an, potrivit Cox Automotive.

În general, modificările de preț ale vehiculelor noi au un impact direct asupra prețului vehiculelor de ocazie de aceeași marcă și model. În mod logic, oamenii se așteaptă să plătească mai puțin pentru o mașină folosită decât pentru una nouă.

Prin urmare, atunci când prețul unui autovehicul nou scade, valoarea versiunilor uzate ale acelui model este, de asemenea, împinsă în jos.

Citește și