- Noi decidem ce este este luxul iar acesta răspunde la o singură regulă: raritatea.
- O dovedește o campanie a lanțului de supermarketuri Lidl care a lansat o linie de încălțăminte, șlapi, șosete și tricouri cu propriul logo.
- Produsele au fost soldout în mai multe țări europene și pentru că erau la mare căutare, pentru că au fost ediție limitată, au ajuns să se vândă la suprapreț pe diferite site-uri.
Nebunie la Roma: ”Am pantofi de la Lidl, sunt bogat”
Nimeni nu s-ar fi așteptat ca produsele unui lanț de supermarketuri low cost să fie considerate haute couture. Și totuși sneakerșii Lidl, de 13 euro, au ajuns să coste pe eBay și câteva sute sau chiar mii de euro.
Luni s-a lansat în Italia și în alte țări din Europa linia de încălțăminte la 12,99 euro, soșete la 2,99 euro, tricouri la 4,99 euro și șlapi la 4,99, toate cu logo Lidl.
Febra ediției limitate s-a simțit din plin în Roma. Persoane care de obicei aleargă după creații Abloh sau Kenye West au ajuns să dea năvală în magazinile Lidl după încălțările în albastru, galben și roșu.
Rafturile s-au golit repede iar produsele au ajuns pe site-uri de e-commerce unde se vând și cu 200 de euro, scrie La Repubblica.
Fenomenul i-a amuzat pe italieni care au creat meme-uri când au văzut supraprețurile, s-au pozat cu rafturile goale în magazine sau alături de produse, postând mesaje ironice: ”Am sneakerși de la Lidl, sunt bogat.”
”Am ajuns aici la 8 dimineața, am stat la coadă jumătate de oră, am reușit să cumpăr pantofii, dar șosetele au fost soldout”, a povestit Paolo, un tânăr de 30 de ani, din Roma.
Cum a început fenomenul
În urmă cu câteva săptămâni, pe eBay sneakerșii, pe care unii i-au numit un real kitsch, au ajuns să fie vânduți și cu 6700 de dolari. Totul a plecat de la o campanie care s-a dovedit a fi genială.
În septembrie, Lidl a decis să facă un concurs pentru ediția limitată de pantofi sport. Utilizatorii erau rugați să stea într-un loc din magazine și să facă o poză folosind aplicația lanțului de supermarketuri. Aceasta genera o poză cu încălțările suprapuse peste picioarele cumpărătorului.
Dacă fotografia era urcată pe Instagram cu haștagul #LIDLsneakers, utilizatorul intra într-un concurs pentru a câștiga una dintre cele doar 400 de perechi de pantofi create în ediție limitată. De atunci au devenit virali, iar raritatea produselor a făcut ca o pereche să fie scoasă la vânzare pe eBay pentru 6700 de dolari.
Lidl a realizat că numărul limitat de produse este un tool de marketing foarte bun, a decis să pună benzină pe foc și a lansat în câteva locații selecte din Europa un număr mic de papuci.
În unele magazine din Finlanda pantofii au fost soldout în cateva secunde. Aici, pe un site de licitație, Tori, o pereche de papuci a ajuns la 6000 de euro. În Marea Britanie, papucii au fost revânduți și cu 220 de lire sterline.
Febra a ajuns și în România
Produsele au ajuns recent și în lanțurile din România, deși în magazine sunt vândute cu 50 de lei, pe olx pantofii costă și 200 de lei.