• Viziunea Apple privind o rețea mai privată nu este neapărat una mai profitabilă pentru companiile de internet care depind de veniturile din publicitate.
  • Prețul acțiunilor Meta s-a prăbușit după ce compania a raportat că funcțiile de confidențialitate ale Apple o vor costa miliarde de dolari în acest an.
  • Meta nu este singurul gigant tehnologic care a suferit o lovitură de pe urma schimbărilor de confidențialitate ale Apple.

Schimbarea de confidențialitate a Apple afectează profitul companiilor de Internet. Anul trecut, compania Apple a adus modificări semnificative la setările de confidențialitate ale sistemului său de operare mobil, permițând utilizatorilor de iPhone să aleagă dacă agenții de publicitate îi pot urmări sau nu. Odată cu introducerea acestei funcții de către Apple, marea majoritate a utilizatorilor de iPhone au optat pentru blocarea urmăririi.

Doar 24% dintre utilizatorii de iPhone din întreaga lume și-au dat acordul pentru a fi urmăriți de agenții de publicitate, potrivit datelor publicate, în decembrie, de compania de analiză Flurry. Aceasta înseamnă că o mare parte dintre utilizatorii de iPhone se sustrag de la urmărirea personală preferată de agenții de publicitate.

Apple a făcut din confidențialitate o parte esențială a marketingului său, oferind măsuri pentru a îngreuna urmărirea în browserul „Safari”. Cu toate acestea, Apple a continuat să permită aplicațiilor precum Facebook să urmărească utilizatorii în ansamblu, atât timp cât acestea nu încearcă să identifice personal utilizatorii.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

Însă, viziunea Apple privind o rețea mai privată nu este neapărat una mai profitabilă și pentru companiile de internet care depind de veniturile din publicitate.

Acest lucru a fost evident în raportul de profit al Meta, compania fondată de Mark Zuckerberg. Meta a declarat că funcțiile de confidențialitate introduse de Apple, anul trecut, ar putea aduce companiei costuri de 10 miliarde de dolari în acest an.

Vestea, împreună cu creșterea cheltuielilor companiei Meta, care încearcă să se concentreze pe noua idee de metaverse, a făcut ca prețul acțiunilor acesteia să scadă cu peste 26%, joi dimineață. Mark Zuckerberg a declarat că modificările aduse de Apple și noile reglementări privind confidențialitatea din Europa reprezintă „o tendință clară în care mai puține date sunt disponibile pentru a furniza reclame personalizate”.

Avertismentul companiei Meta și prăbușirea prețului acțiunilor sale au reamintit faptul că, chiar și în rândul giganților din domeniul tehnologiei, Apple deține o influență extraordinară datorită controlului pe care îl deține asupra iPhone. Iar industria tehnologică a primit un avertisment clar că o schimbare planificată de mult timp, în ceea ce privește modul în care pot fi utilizate online informațiile utilizatorilor, are un impact semnificativ și asupra companiilor de internet, care au investit, de-a lungul timpului, în ceea ce privește vânzarea de reclame.

Meta nu este singurul gigant tehnologic afectat de schimbarea de confidențialitate

Meta nu este singurul gigant tehnologic care a suferit o lovitură de pe urma schimbărilor de confidențialitate ale Apple. Acțiunile Snap, producătorul aplicației Snapchatcare, a raportat, joi după-amiază, rezultatele pentru al patrulea trimestru, care au scăzut cu aproximativ 17%. Însă, în cursul zilei, compania a declarat că a obținut primul profit. Prețurile acțiunilor Twitter și Pinterest au scăzut, dar și-au revenit, ulterior, Pinterest raportând un profit peste așteptări.

În trecut, Twitter a declarat că măsurile de confidențialitate luate de Apple au cauzat perturbări ale activității sale, deoarece o mare parte din publicitatea sa provenea din campanii de conștientizare a mărcii și evenimente de amploare, cum ar fi Jocurile Olimpice. Twitter urmează să își raporteze câștigurile pentru cel de-al patrulea trimestru pe 10 februarie.

În timp ce Meta și alte mari companii au dezvoltat noi metode pentru a ținti oamenii cu reclame, unele mărci mai mici, ale căror reclame nu mai pot ajunge la noi clienți, au găsit o altă soluție la această problemă: creșterea prețurilor.

Apple, care a raportat, săptămâna trecută, rezultatele celui de-al patrulea trimestru, a indicat că schimbarea de confidențialitate a fost profitabilă. În ciuda întreruperilor lanțului de aprovizionare, Apple a declarat că vânzările de iPhone-uri au adus un total de 71,6 miliarde de dolari, în creștere cu 9% față de anul trecut. Producătorul de smartphone-uri a raportat o creștere de 11% a veniturilor și un salt de 20% al profitului.