Pasiune transformată în business. Cum a lăsat o olteancă munca de birou pentru a produce dulceață de trandafiri

O olteancă a transformat aroma copilăriei într-o afacere de familie. Stela Florescu cultivă trandafiri de Damasc, în grădina ei din localitatea Criva de Jos, din judetul Olt, din care produce apă de trandafir, dulceață, sirop și ceai.

Inspirația vine de la bunica ei, care făcea delicatese din petalele trandafirului din curte.

După 30 de ani de muncă într-un birou, Stela s-a apucat de agricultură… parfumată. Acum are aproape 600 de butași de trandafir. Plantele produc din mai și până-n noiembrie, aproape zilnic. La o recoltă, Stela culege, în medie, 10 kilograme de petale, pe care le prelucrează chiar ea.

Producem cam 3.000 de recipiente, așa, per total. Adică, o mie de dulceață, cam așa fac eu. Fac diversificat: o mie de sirop. Ambalăm la cantități diferite, și mai micuțe, și mai mari”, a spus Stela Florescu, antreprenor.

A investit peste 30.000 euro într-un laborator unde prelucrează petalele trandafirilor. Produsele ei sunt căutate de restaurante, cofetării, de turiștii care ajung în zona Ardealului și de clienți din în București.

Și dulceața, și siropul. Mai ales siropul se cere foarte mult acum, fiind vară. Se cer produse naturale și noi mergem pe produse naturale. Se cer foarte mult produsele naturale. Avem trandafirata. Am făcut o trandafirată cu siropul și o servim așa”, a povestit Ana Botea.

Narcis Ciobotariu lucrează la o companie din domeniul farmaceutic. Este fascinat nu doar de dulceața de trandafiri, ci și de povestea afacerii antreprenoarei din Olt. Visează să aibă și el, într-o zi, curajul de a renunța la job și de a-și îndeplini visul din copilărie: o fermă în localitatea bunicilor.

„Știți, e o scuză printre corporatiști: am foarte multe vise și prea multe rate. Nu știu dacă m-aș rupe mâine, dar trăiesc visul unui business propriu.”, a afirmat Narcis Ciobotaru, client.

Prețurile nu reflectă adevărata muncă, spune Mili Costache, soțul Stelei și partenerul ei de afaceri.

„Încercăm să lăsăm prețurile cât mai mici. Practic, munca noastră nu e acoperită de preț, pentru că există o oarecare retinecnță în a cumpăra produsul. Nu e foarte popularizat, cel puțin în zona de sud a României.”, a precizat Milo Costache, antreprenor.

Exit mobile version