• Aceștia nu se îmbolnăvesc, nu cer concediu și nu fac grevă.
  • Unitățile din SUA care se chinuiau să caute personal au acum roboți în loc de ospătari.
  • Roboții oferă servicii și în spitale, hoteluri, case de bătrâni și restaurante.

Ospătarii bolnavi de COVID din Silicon Valley au fost înlocuiţi cu roboţi. Nu se îmbolnăvesc, nu cer concediu, nu fac grevă, nu vor creşteri salariale sau pensii. Practic, sunt angajaţii ideali, motiv pentru care sunt deja iubiţi de patroni.

Angajaţii ţintuiţi acasă de pandemie au fost înlocuiţi deja de roboţi. Se întâmplă în anumite hoteluri şi restaurante din SUA, unităţi care oricum se chinuiau să găsească personal şi înainte de pandemie.

Hotelul Radisson din Sunnyvale, Silicon Valley, al cărui personal a fost blocat de Omicron, a decis să facă schimbarea: băuturile în cameră sunt acum servite de roboţi.

Recomandări

NEGOCIERI APROAPE GATA
SUSPECTUL E ARESTAT
AVION DOBORÂT ÎN MARE
LARA NU VREA LA SENAT
SUA NU ÎNCHIDE GUVERNUL
ÎNCEP CONSULTĂRILE

Este un exemplu care ar putea fi urmat în curând de alte hoteluri şi restaurante. Roboţii sunt acum de încredere (umanoidul prezentat în urmă cu câteva luni de Tesla este impresionant), iar în multe activităţi de servire, maşinile înlocuiesc oamenii. În loc să fie îngrijoraţi de ceea ce se întâmplă, clienţii sunt fericiţi şi distraţi când au fost serviţi de un robot, care, în plus, nu a primit nici bacşiş.

Roboţii de la Radisonn din Sunnyvale sunt proiectaţi de Savioke, o companie din Campbell, California, care furnizează servicii pentru spitale, case de bătrâni, restaurante şi hoteluri, pe care le dotează cu aparate inteligente şi utile. „Nu are rost să plătiţi salarii mari personalului când un robot poate face acelaşi lucru”, a spus directorul executiv al Savioke, Steve Cousins.

Evită obstacolele de orice fel

Aparatul are nevoie doar de un scurt antrenament, pentru a învăţa cum să se deplaseze pe hol şi pe coridoare. Ia singur liftul şi ştie să apese butonul de la etaj la care vrea să meargă. Pe coridoare, poate să evite cărucioarele cu mâncare lăsate în faţa uşilor sau să îi ocolească pe alţi oaspeţi întâlniţi în cale. Este antrenat să evite contactul şi se poate mişca chiar şi într-o mulţime fără a se ciocni cu nimeni. De aceea, a fost mult mai simplu ca ospătarii bolnavi de COVID din Silicon Valley să fie înlocuiţi cu roboţi.

Ajungând la uşa oaspetelui, robotul spune: „Robotul nostru aşteaptă la uşa camerei tale livrarea”. Vocea înregistrată este însoţită de nişte zgomote tehnologice, precum cele ale lui C1-P8 din „Războiul Stelelor”. Când apare clientul, robotul îşi deschide compartimentul, în interiorul căruia se află băutura solicitată. Nu trebuie să-i dai bacşiş, nici măcar nu trebuie să-ţi pui un halat de baie, înainte să-i deschizi uşa, chiar dacă cu siguranţă este dotat cu o cameră care înregistrează totul.

De asemenea, clientul nu trebuie să poarte mască, aastfel că panica dată de Covid este eliminată. Serviciul este mai rapid: aşteptarea medie a trecut de la 30 de minute la mai puţin de cinci minute.