• Piața auto în România a avut în august un declin de 51,9%
  • La nivelul UE, scăderea a fost de 18,9%
  • Cele mai bune evoluții în august au fost înregistrate de Luxemburg (13,9%) și Danemarca (+14,9%)

România a avut în august cel mai mare declin al pieței de autoturisme noi din Europa. De 51,9%. Nici la nivel european cifrele nu sunt mai bune. Înmatriculările au fost mai mici cu 18,9%.

Piața a scăzut și pentru că noi comparăm cu august 2019, o lună în care s-au înregistrat foarte multe înmatriculări de mașini noi. Explicația numărului foarte mare este următoarea: din septembrie 2019 urma să apară un nou standard de poluare – Euro 6d.

Schimbarea i-a prins pe dealerii auto cu multe mașini pe stoc, iar ei au ales să le înmatriculeze pentru a reduce presiunea pe noile normative. În acest moment suntem pe un trend ușor ascendent, prin comparație cu lunile anterioare.

Recomandări

CÂND INTRĂM ÎN SCHENGEN
AFACERI RUSIA-COREEA
STĂ PROST CU VÂNZAREA
REVOLTA ROBOȚILOR
CE-AU GĂSIT AL LOR SĂ FIE
ANIME ȘI MANGA

Trebuie să luăm în calcul faptul că industria auto a trecut prin foarte multe cicluri de schimbări de norme: în 2018 a fost trecerea la standardul WLTP de măsurare a consumului de combustibil, în 2019 – trecerea la standardul Euro 6d, iar de la 1 ianuarie 2020 s-a trecut la limita de 95g de dioxid de carbon pe km, pe mașină ca valoare medie la nivel de grup auto. Aceste schimbări afectează numărul de înamtriculări auto.