- Investitorii nu mai deschid proiecte imobiliare în funcţie de distanța până la stațiile de metrou
- Piaţa terenurilor a ajuns la 300 de milioane de euro în 2020
- La nivel naţional retailerii au cumpărat 75% din terenuri anul trecut
Lucrezi de acasă de ceva vreme, iar acest lucru nu pare să se schimbe curând. Piaţa imobiliarelor resimte asta şi direcţionează investiţiile în case în loc de birouri, potrivit Ziarului Financiar. Asta face ca transportul în comun să nu mai conteze atât de mult. Investitorii nu îşi mai plasează investiţiile în funcţie de staţiile de metrou.
„Metroul nu mai este important pentru rezidenţial, poate doar pentru segmentul de jos. Corporatiştii acum nu mai merg zilnic la birou şi vor să aibă o zonă frumoasă de lucru, motiv pentru care acum sunt căutate terenuri pentru proiecte de case, lângă o pădure. Există un interes mai mare pentru zone precum Siseşti, Pipera, str. Jandarmeriei, Corbeanca, Baloteşti sau Ştefăneşti“, a spus Sînziana Oprea, director Land Agency at Colliers International, pentru Ziarul Financiar.
Piaţa terenurilor s-a ridicat în 2020 la circa 300 de milioane de euro, potrivit datelor Colliers International România, în scădere de la 400 de milioane de euro în 2019, aici luând în calcul doar loturile pentru proiecte rezidenţiale, comerciale sau birouri, fără cele pentru dezvoltări industriale, agricole sau păduri.
Un singur jucător din piață a reprezentat 20% din totalul tranzacțiilor cu terenuri
În premieră, un singur jucător din piaţă a reprezentat 20% din totalul tranzacţiilor cu terenuri – SIF Banat-Crişana a cumpărat platforma IMGB din sudul Capitalei dar şi platforma Helitube din cartierul bucureştean Colentina. Cele două tranzacţii sunt estimate la circa 60 de milioane de euro, iar ambele pot avea ca destinaţie noi proiecte rezidenţiale.
Din totalul tranzacţiilor Bucureştiul şi-a adjudecat partea leului, cu aproape 80% din volumul pieţei de terenuri. Anul trecut au fost parafate tranzacţiile record ale SIF Banat-Crişana, achiziţiile platformelor Helitube şi IMGB, care, împreună, au însumat circa 60 de milioane de euro, adică 20% din întreaga piaţă. În Bucureşti, aproximativ 70% din volumul de terenuri tranzacţionat a avut destinaţie rezidenţială, iar 30% pentru proiecte de retail. La nivel naţional, în afara Capitalei, sectorul de retail a reprezentat circa 75% din totalul tranzacţiilor cu terenuri.