• Vânzările de ciocolată elveţiană au scăzut cu 14,3% în primele opt luni din 2020
  • Un producător de ciocolată din România are încasări mai mici cu 8% faţă de 2019
  • Vânzările online au crescut cu până la 40%

Trăim vremuri amare. Nu-i totul lapte și miere – și ciocolată – nici în domeniul producătorilor de dulciuri premium, dar spun că, spre norocul lor, oamenii încă le mai trec pragul – iau la pachet și mănâncă la TV.

Prăbuşirea HoReCa şi a turismului se vede inclusiv în vânzările celor mai apreciate tipuri de ciocolată – cea elveţiană şi cea belgiană. Ciocolata elveţiană are scăderi de 14% în primele opt luni ale anului. În România, lucrurile nu sunt atât de dramatice, spun vânzătorii, care se felicită pentru reorientarea către online.

Jolyon M’Bei, reprezentant Leonidas: „Cifra în 2019 era peste 750 de mii de euro. Comparativ cu anul trecut, unde aveam o creştere undeva la 40%, anul ăsta vă daţi seama că nu se mai pune problema de aşa ceva. Se poate vorbi de o scădere de 8%. Suntem protejaţi cred că şi din cauza faptului că omul are nevoie să se distreze. Online-ul a crescut cu 30-40%. În magazin se cer mai mult produsele ambalate. De exemplu la praline, se cer mai mult praline ambalate pentru un scop igienic evident.“

Recomandări

IOHANNIS: NU E VINA NIMĂNUI
CUM TE AFECTEAZĂ CLIMA
CE RATING DĂ FITCH?
CARE-I MODA ÎN 2025?
UNDE FACI COWORKING?
CARE-I TRENDUL PE TIKTOK?

Cifrele arată că un român mânăncă în medie 2.2 kilograme de ciocolată pe an.