- Marți, prețul boabelor Arabica, care reprezintă cea mai mare parte a producției mondiale, a depășit 3,44 dolari pe livră (0,45 kg).
- Costul boabelor Robusta, între timp, a atins un nou maxim în septembrie.
- Un expert a declarat pentru BBC că mărcile de cafea se gândesc să crească prețurile în noul an.
Prețul cafelei pe piețele internaționale de mărfuri a atins cel mai ridicat nivel înregistrat vreodată. Marți, prețul boabelor Arabica, care reprezintă cea mai mare parte a producției mondiale, a depășit 3,44 dolari pe livră (0,45 kg), după ce a crescut cu peste 80% în acest an. Costul boabelor Robusta, între timp, a atins un nou maxim în septembrie. Acest lucru vine în contextul în care comercianții de cafea se așteaptă ca recoltele să scadă după ce cei mai mari doi producători mondiali, Brazilia și Vietnam, au fost afectați de vremea nefavorabilă, iar popularitatea băuturii continuă să crească, scrie BBC.
Advertisment
Un expert a declarat pentru BBC că mărcile de cafea se gândesc să crească prețurile în noul an. În timp ce în ultimii ani marii producători de cafea au reușit să absoarbă creșterile de prețuri pentru a mulțumi clienții și a-și menține cota de piață, se pare că acest lucru este pe cale să se schimbe, potrivit lui Vinh Nguyen, directorul executiv al Tuan Loc Commodities.
„Mărci precum JDE Peet (proprietarul mărcii Douwe Egberts), Nestlé și toate celelalte, au preluat [anterior] impactul creșterii prețurilor materiilor prime pentru ele însele”, a spus el. „Dar acum sunt aproape la un punct de cotitură. Mulți dintre ei se gândesc la o creștere a prețurilor în supermarketuri în [primul trimestru] din 2025.”
Recomandări
Gigantul italian al cafelei Lavazza a declarat că a făcut tot posibilul pentru a-și proteja cota de piață și pentru a nu transfera clienților costurile mai mari ale materiilor prime, însă creșterea prețurilor la cafea i-a forțat mâna în cele din urmă. „Calitatea este primordială pentru noi și a fost întotdeauna piatra de temelie a contractului nostru de încredere cu consumatorii”, a declarat compania pentru BBC News.
„Pentru noi, acest lucru înseamnă să continuăm să facem față unor costuri foarte ridicate. Astfel, am fost nevoiți să ajustăm prețurile”. În noiembrie, în cadrul unui eveniment pentru investitori, un executiv de top al Nestlé a declarat că industria cafelei se confruntă cu „vremuri grele”, admițând că societatea sa va trebui să își ajusteze prețurile și dimensiunile ambalajelor. „Nu suntem imuni la prețul cafelei, departe de asta”, a declarat David Rennie, șeful mărcii de cafea Nestlé.
Citește și
- Ce trenduri de make-up au fost virale în 2024? Inspiră-te din stilurile anului și vezi ce nu trebuie să ratezi
- Celebrul costum de baie roșu al Pamelei Anderson din „Baywatch” va fi expus la Londra de anul viitor
- Palatul lui Donald Trump din Florida are o istorie impresionantă. Cum a obținut Mar-a-Lago
Partenerii noștri