- Luate împreună, schimbările sunt fundamentale pentru industria auto: costuri mai mari, mai multă muncă practică în dezvoltarea cipurilor și un angajament de capital mai mare.
- Thomas Caulfield, directorul executiv al GlobalFoundries, a declarat că industria auto a înțeles că nu mai poate lăsa riscul de a construi fabrici de cipuri de miliarde de dolari în seama producătorilor de cipuri.
- Ford a anunțat că va lucra cu GlobalFoundries pentru a-și asigura aprovizionarea cu cipuri.
Penuria de cipuri de calculator care a forțat producătorii auto mondiali să renunțe la planurile de producție pentru milioane de mașini în ultimii doi ani se atenuează – cu un cost nou și permanent pentru companiile auto.
Ceea ce au fost „operațiuni de război” pentru a gestiona deficitul de cipuri devin caracteristici integrate în dezvoltarea vehiculelor, spun directorii din ambele industrii. Acest lucru a transferat riscurile și o parte din costuri către producătorii de automobile.
Echipe nou create la companii precum General Motors, Volkswagen și Ford Motor negociază direct cu producătorii de cipuri. Constructorii auto precum Nissan Motor și alții acceptă angajamente de comandă mai lungi și stocuri mai mari. Furnizorii cheie, inclusiv Robert Bosch și Denso, investesc în producția de cipuri. GM și Stellantis au declarat că vor lucra cu proiectanții de cipuri pentru a proiecta componente.
Luate împreună, schimbările sunt fundamentale pentru industria auto: costuri mai mari, mai multă muncă practică în dezvoltarea cipurilor și un angajament de capital mai mare în schimbul unei mai bune vizibilități în ceea ce privește aprovizionarea cu cipuri, spun directorii și analiștii.
Este o întoarcere în sens invers pentru producătorii de automobile care, până acum, se bazau pe furnizori – sau pe furnizorii lor – pentru a se aproviziona cu semiconductori.
Pentru producătorii de cipuri, parteneriatul încă în curs de dezvoltare cu producătorii de automobile este o resetare binevenită – și așteptată. Mulți directori din domeniul semiconductorilor arată cu degetul spre lipsa de înțelegere a producătorilor de automobile cu privire la modul în care funcționează lanțul de aprovizionare cu cipuri – și lipsa de dorință de a împărți costurile și riscurile – pentru o mare parte din criza recentă. schimbările costisitoare se concretizează chiar în momentul în care industria auto pare să treacă de partea cea mai gravă a unei crize și mai costisitoare, care, potrivit unei estimări, a tăiat 13 milioane de vehicule din producția globală de la începutul anului 2021.
Cum au reacționat producătorii de cipuri
C.C. Wei, directorul executiv al celui mai mare producător de cipuri din lume, Taiwan Semiconductor Manufacturing, a declarat că nu l-a sunat niciodată un director din industria auto – până când lipsa a fost disperată.
„În ultimii doi ani m-au sunat și s-au comportat ca cei mai buni prieteni ai mei”, a declarat el recent în fața unei mulțimi de parteneri și clienți ai TSMC din Silicon Valley, care râdea. Un producător auto a sunat pentru a solicita urgent 25 de wafers, a spus Wei, care este obișnuit să facă față unor comenzi de 25.000 de wafers. „Nu e de mirare că nu puteți obține sprijin”.
Thomas Caulfield, directorul executiv al GlobalFoundries, a declarat că industria auto a înțeles că nu mai poate lăsa riscul de a construi fabrici de cipuri de miliarde de dolari în seama producătorilor de cipuri.
„Nu poți lăsa un singur element al industriei să ducă greul pentru restul industriei”, a declarat el pentru Reuters. „Nu vom pune în funcțiune capacități decât dacă acel client se angajează să o facă și dacă are o stare de proprietate în acea capacitate”.
Ford a anunțat că va lucra cu GlobalFoundries pentru a-și asigura aprovizionarea cu cipuri. Mike Hogan, care conduce afacerea auto a GlobalFoundries, a declarat că mai multe acorduri de acest fel sunt în curs de derulare cu alți producători auto.
SkyWater Technology, un producător de cipuri din Minnesota, discută cu producătorii de automobile pentru a pune pielea în joc prin cumpărarea de echipamente sau prin plata pentru cercetare și dezvoltare, a declarat directorul executiv Thomas Sonderman pentru Reuters.
Colaborarea mai strânsă cu producătorii de automobile și cu furnizorii acestora a adus onsemi (ON.O) 4 miliarde de dolari în acorduri pe termen lung pentru cipuri de gestionare a energiei fabricate din carbură de siliciu, un nou material care câștigă popularitate, a declarat directorul executiv Hassane El-Khoury. „Facem investiții de miliarde de dolari în fiecare an pentru a scala această operațiune”, a declarat el pentru Reuters. „Nu vom construi fabrici pe bază de speranță”.
Michael Hurlston, directorul general al Synaptics, ale cărui cipuri acționează ecranele tactile, care au întârziat o parte din producția auto, a declarat că recenta colaborare mai directă cu producătorii auto ar putea crea noi oportunități de afaceri, precum și gestionarea riscurilor.
Hurlston a declarat că industria auto s-a încălzit în privința utilizării ecranelor OLED, care sunt mai puțin durabile decât ecranele LCD, un factor pe care mulți l-au perceput ca limitând utilizarea lor în automobile, în ciuda unui contrast mai bun și a unui consum mai mic de energie.
„Dar această percepție s-a schimbat destul de dramatic în ultimii doi ani. Iar această percepție s-a schimbat ca urmare directă a faptului că am reușit să discutăm cu (industria auto)”, a spus el. „Paradigma s-a schimbat foarte, foarte mult pentru noi”.