• Titos Vodka desfăşoară proiectul ,,Food for friends” în 10 ţări din lume
  • Cei de la Simba, care importă băutura, l-au adus şi la Iaşi
  • 20 de barmani primesc o masă caldă de luni până vineri, timp de 3 săptămâni

Cum HORECA a fost pusă la pământ de pandemie, industria are nevoie de orice mână de ajutor. Așa s-a născut proiectul „Food for friends”, gândit de un brand internațional de băutură.

Barmanii din localuri primesc mâncare, iar asta se întâmplă și în România. Deocamdată doar la Iași, acolo unde importatorul băuturii dă câte un prânz cald pentru 20 de persoane, de luni până vineri, în următoarele trei săptămâni. Vlad Gora este brand ambassador şi spune că proiectul s-ar putea extinde în Bucureşti şi Bacău.

Vlad Gora, brand ambassador Simba: „Se desfăsoară acum în 10 ţări. Suntem în ultima săptămână din cele trei de activitate, am primit feedback foarte bun. E un început sfios, dar vrem să creştem tot mai mult. Pentru această etapă bugetul a fost de 1.500 de euro.”

Recomandări

CE DEVINE LUMEA?
PLANUL ARMATEI GERMANE
ROMÂNII SE TEM DE EȘEC
GATA DE RĂZBOI?
A ATINS O COARDĂ SENSIBILĂ
MANDAT DE ARESTARE

Mihai Voicu are 25 de ani și este barman. Ca toți ceilalți din industrie, spune că a trecut prin greutăți în 2020 pe care nu le-ar fi străbătut fără ajutorul de la părinți. Acum e șomer, după ce ultimele două baruri unde a lucrat s-au închis.

Mihai Voicu, barman: „Situaţia a fost de aşa natură să încerc şi în altă parte şă pot să supravieţuiesc. Am lucrat din iulie până în noiembrie când activitatea s-a închis. Ne-am simţit abandonaţi.”

Proiectul s-a desfăşurat în trei locaţii din Iaşi. Una dintre ele este Tribeca. Managerul Răzvan Ichim spune că proiectul i-a ajutat, fără dubii.

Răzvan Ichim, manager Tribeca: „Ne-am gândit să le oferim o masă de prânz. Doar un fel principal. A fost un ajutor reciproc. Noi am avut un venit pentru firmă.”

Răzvan Ichim spune că vânzările au scăzut cu 35-40% în pandemie.