- Proiectul de reautorizare a FAA permite proprietarilor de aeronave private să își ascundă și mai mult călătoriile.
- Proprietarii de avioane private pot să solicite ca datele lor să nu fie publicate pe site-uri publice, să zboare sub un număr de înmatriculare temporar.
- În ultimii ani, oamenii au început să urmărească avioanele lui Elon Musk și Taylor Swift.
Zilele în care celebritățile călătoresc cu avionul s-ar putea să se apropie de sfârșit, scrie Business Insider.
În cele 1.100 de pagini ale proiectului de reautorizare a FAA, promulgat de președintele Joe Biden la 16 mai, se află o secțiune privind confidențialitatea datelor care ar permite proprietarilor de aeronave private să își ascundă și mai mult călătoriile.
Textul solicită FAA să instituie un sistem care să permită proprietarilor de avioane private să solicite ca datele lor să nu fie publicate pe site-uri publice, să zboare sub un număr de înmatriculare temporar pentru a-și ascunde datele de zbor și să blocheze „datele sau informațiile identificabile similare, cu excepția marcajelor fizice impuse de lege” de la diseminarea publică.
În prezent, proprietarii de avioane private, precum Elon Musk și Taylor Swift, pot opta pentru două programe federale: lista Limiting Aircraft Data Displayed, sau LADD, și adresa Privacy ICAO, sau PIA, pentru a ajuta la umbrirea aeronavelor lor de la vederea publicului.
Cu toate acestea, noua lege pare să permită solicitanților PIA să călătorească la nivel internațional, în timp ce anterior proprietarii erau obligați să schimbe codul PIA atunci când călătoreau în afara SUA. De asemenea, ar putea reduce și mai mult numărul de caracteristici de identificare care ar fi disponibile în mod public în ceea ce privește aeronava și informațiile de zbor ale utilizatorilor, deși nu este clar cum ar arăta acest lucru.
Jack Sweeney, un mogul al urmăririi avioanelor și student la facultate, care a devenit celebru după ce Musk i-a oferit 5.000 de dolari pentru a nu-și mai urmări avionul privat și pentru a posta online mișcările acestuia, spune că noua lege ar putea să nu disimuleze complet aeronavele private.
„Să se spună că acest lucru nu ne împiedică să urmărim avioanele”, a declarat el la X la scurt timp după ce legea a fost adoptată de Congres. „Încă ne putem da seama cine este cine prin indicii de context”.
Înainte de adoptarea legii, programele LADD și PIA au fost folosite de nenumărați oameni de afaceri și celebrități.
LADD și PIA au împiedicat ca informațiile de zbor ale unui proprietar să apară pe site-urile web care utilizează datele FAA, cum ar fi FlightAware sau FlightRadar24, dar informațiile pot fi găsite prin intermediul unor terțe părți.
De exemplu, software-ul disponibil publicului, cum ar fi ADS-B Exchange, care utilizează radiouri voluntare pentru a urmări lucruri precum altitudinea și viteza aerului, și indicii de context înseamnă că programele FAA nu pot împiedica urmărirea tuturor avioanelor cu reacție.
„Elon Musk, de exemplu, are un Gulfstream și există doar un număr limitat de persoane care zboară cu acel avion anume din Brownsville, Texas, și care zboară spre aceleași aeroporturi”, a declarat Sweeney, care încă mai gestionează conturi de urmărire a jeturilor celebre pe rețelele de socializare, pentru Business Insider în 2022.
Un purtător de cuvânt al FAA a declarat că agenția „va respecta cerințele din legislație”.
LLP și fost avocat al FAA, a declarat pentru Business Insider că legea este un semn că guvernul răspunde în sfârșit la preocupările legate de securitate cu care celebrități precum Musk s-au confruntat în ultimii ani.
„Practic, Congresul îi dă FAA un mandat în jurul nivelului de siguranță pe care vrea să îl poată atinge”, a declarat Dumbroff. „Depinde de FAA să găsească mijloacele pentru a ajunge la acest rezultat final”.
„Cred că ceea ce trebuie să se întâmple cu adevărat este că disponibilitatea informațiilor și modul în care acestea sunt folosite trebuie să fie ajustate”, a adăugat el.