- Clienții caută o cafea aromată și de înaltă calitate.
- Consumatorii apreciază practicile de aprovizionare sustenabile.
- Piața cafelei de specialitate va ajunge la 51 miliarde de dolari până în 2030.
- Cafeaua de specialitate utilizează procese de prăjire rafinate.
- Social media a contribuit în ultimii ani la dezvoltarea acestui trend.
- România este pe ultimele locuri în Europa la consumul de cafea.
- Lanțurile din România au deschis 500 de cafenele în ultimii 5 ani.
- În România, industria e dominată de concepte autohtone.
Piața globală a cafelei de specialitate va ajunge la 51 de miliarde de dolari până în 2030, arată un raport ResearchAndMarkets.
Expansiunea pieței va fi alimentată de preferința în creștere pentru cafeaua gata de băut și cafeaua premium și de creșterea numărului de cafenele la nivel global. Clienții caută cafea de specialitate pentru că vor o cafea aromată și de înaltă calitate, dar și pentru că apreciază practicile de aprovizionare etice și sustenabile.
Consumatorii caută experiențe unice, iar cafenelele specializate sunt destinații sociale foarte populare. Iau și sănătatea în calcul. Cafeaua de specialitate utilizează boabe de calitate superioară și procese de prăjire mai rafinate. E o tendință amplificată în ultimii ani și de social media, unde apar permanent produse și trenduri noi.
România este pe ultimele locuri în Europa în ceea ce privește consumul de cafea, cu mai puțin de o ceașcă pe zi, arată o analiză cafely.com.
Piața cafenelelor de la noi s-a dublat şi crește în continuare. Lanțurile de cafenele au deschis peste 500 de unități în ultimii cinci ani. Industria e dominată clar de concepte autohtone, sunt puține lanțuri internaționale.