- Groupe Renault a stabilit un plan prin care va reduce costurile fixe cu peste 2 miliarde de euro, în următorii trei ani
- Una dintre măsuri o reprezintă concedierea a 4.600 de angajați în Franța și a peste 10.000 în restul lumii
- Renault se confruntă cu probleme majore din cauza crizei provocate de coronavirus, dar și din cauza necesitații de a face cât mai rapid tranziția ecologică
- Groupe Renault a anunțat că suspendă dezvoltarea proiectelor din România și Maroc
UPDATE: În cadrul unei conferințe de presă, premierul Ludovic Orban a negat informațiile, spunând că muncitorii români nu vor fi afectați.
Advertisment
„Noi avem o colaborare apropiată cu grupul Renault în România. Grupul are atât partea de proiectare, cât și partea de testare și de producție. Din toate discuțiile pe care le-am avut nu am tras nicio concluzie cu privire la intenția de a restrânge activitatea și de a face concedieri. În România, grupul Renault are o activitate foarte profitabilă. Problemele grupului nu sunt legate de activitaea din Romania”, a declarat Orban.
Groupe Renault a anunţat, într-un comunicat de presă, planul său de transformare, care are ca scop realizarea unor economii de peste 2 miliarde de euro, pe parcursul a trei ani şi punerea bazelor unui nou model de competitivitate.
Recomandări
Dificultăţile cu care se confruntă Grupul, criza majoră prin care trece industria auto şi urgenţa tranziţiei ecologice determină compania să accelereze această transformare.
„Acest proiect de plan va consolida capacitatea de adaptare a Grupului, prin concentrarea pe generarea de flux de numerar, păstrând în acelaşi timp clientul în centrul priorităţilor sale. Se bazează pe o abordare mai eficientă a activităţilor operaţionale şi pe gestionarea riguroasă a resurselor. Dincolo de acest aspect, proiectul de plan urmăreşte să pună bazele dezvoltării pe termen lung a Groupe Renault. În Franţa, Grupul va fi organizat în jurul unor zone comerciale strategice, de viitor: vehicule electrice, LCV, economie circulară şi inovaţie cu valoare adăugată ridicată. Aceste centre regionale majore de excelenţă, situate în Franţa, urmează să se afle în centrul revenirii Grupului. La Flins şi Guyancourt, Grupul îşi va reorganiza activităţile”, anunţă Renault.
Una dintre măsurile care afectează angajaţii priveşte ajustările forţei de muncă, Grupul renault anunţând că se angajează să se asigure că acestea se desfăşoară printr-un dialog cu partenerii sociali şi cu autorităţile locale.
„Acest proiect de ajustare a forţei de muncă urmează să se bazeze pe măsuri de recalificare, mobilitate internă şi plecări voluntare. Acesta se va întinde pe parcursul a trei ani şi va viza aproape 4.600 de posturi în Franţa, la care se adaugă reducerea cu peste 10.000 de alte posturi în restul lumii, unde Grupul este prezent”, se arată în comunicat.
„Modificările planificate sunt fundamentale pentru a asigura sustenabilitatea companiei şi dezvoltarea acesteia pe termen lung. La nivel colectiv şi cu sprijinul partenerilor noştri din Alianţă, ne vom putea atinge obiectivele şi vom face din Groupe Renault un jucător major în industria auto în anii următori. Suntem pe deplin conştienţi de responsabilitatea noastră, iar transformarea planificată poate fi realizată doar cu respectarea tuturor părţilor co-interesate ale Grupului nostru şi printr-un dialog social exemplar”, a declarat Jean-Dominique Senard, preşedintele Consiliului de Administraţie al Renault.
„Într-un context dominat de incertitudine şi complexitate, acest proiect este vital pentru a garanta o performanţă solidă şi durabilă, satisfacţia clienţilor fiind prioritară. Prin valorificarea numeroaselor noastre active, cum ar fi vehiculul electric, prin valorificarea resurselor şi tehnologiilor Grupului Renault şi ale Alianţei şi prin reducerea complexităţii dezvoltării şi producţiei vehiculelor noastre, dorim să generam economii de scară pentru a ne restabili profitabilitatea globală şi pentru a ne asigura dezvoltarea în Franţa şi la nivel internaţional. Acest proiect ne va permite să privim către viitor cu încredere”, a adăugat Clotilde Delbos, CEO interimar al Renault.
Proiectul include îmbunătăţirea eficienţei şi reducerea costurilor de inginerie, profitând de activele consolidate ale Alianţei, optimizarea producţiei, cu economii de aproximativ 650 de milioane de euro. În această privinţă se urmăreşte accelerarea transformării uzinelor prin generalizarea instrumentelor specifice Industriei 4.0, îmbunătăţirea procesului în noile proiecte de inginerie: accelerarea digitalizării şi „design to process ” („de la concepţie la proces”), ajustarea numărului de angajaţi din producţie, suspendarea proiectelor de creştere capacitară planificate în Maroc şi România, studiu pentru adaptarea capacităţilor de producţie ale Grupului în Rusia, studiu pentru raţionalizarea activităţilor de fabricaţie a cutiilor de viteze în lume.
În Franţa, patru ipoteze de lucru pentru optimizarea producţiei vor face obiectul unei consultări aprofundate cu toate părţile interesate, în special cu partenerii sociali şi cu autorităţile locale. Astfel, Renault lansează un proces de consultare la uzinele din Douai şi Maubeuge pentru a studia crearea unui centru optimizat de excelenţă pentru vehicule electrice şi vehicule comerciale uşoare în nordul Franţei.
Planul mai urmăreşte eficienţa sporită a funcţiilor suport şi reorientarea activităţilor pentru o mai bună alocare a resurselor. Această reorientare asupra activităţii de bază a Grupului printr-o modificare în domeniul său de activitate va fi în special axată pe o parte din reţeaua de distribuţie RRG integrată în Europa şi pe transferul pachetului de acţiuni deţinut de Groupe Renault la Dongfeng Renault Automotive Company Ltd (DRAC) din China către Dongfeng Motor Corporation şi încetarea activităţilor cu vehicule termice, sub marca Renault, pe piaţa chineză.
Aceste planuri vor fi prezentate organismelor reprezentative ale angajaţilor în conformitate cu reglementările aplicabile.
Costul estimat al implementării acestui plan este de 1,2 miliarde euro.
Partenerii noștri