• BYD își extinde rapid facilitățile de producție în afara Chinei, în încercarea de a-și diversifica baza de producție.
  • În ultimul an, compania a anunțat planuri pentru fabrici în Ungaria, Thailanda și Mexic, în plus față de noua unitate din Turcia.
  • Fabrica din Turcia ar urma să înceapă producția până la sfârșitul anului 2026.

Cel mai mare producător de automobile electrice din China, BYD, a încheiat un acord în valoare de 1 miliard de dolari pentru a înființa o fabrică de producție în Turcia, pe măsură ce continuă să se extindă în afara țării sale de origine, conform BBC.

Noua fabrică va fi capabilă să producă până la 150.000 de vehicule pe an, potrivit agenției de știri de stat turce Anadolu. Se așteaptă ca fabrica să creeze aproximativ 5.000 de locuri de muncă și să înceapă producția până la sfârșitul anului 2026. Acordul a fost semnat în cadrul unui eveniment la Istanbul la care au participat președintele Recep Tayyip Erdogan și directorul general al BYD, Wang Chuanfu.

BYD nu a răspuns imediat solicitării BBC de a oferi detalii suplimentare cu privire la acord.

Recomandări

SECRETUL BANILOR
PARTIDELE VOR PROTESTE
ALERTĂ SANITARĂ ÎN SUA
CE-I PLAC GLUMELE LUI
IRANUL AJUTĂ RUSIA
DIN OSTAȘ, SCRIITORAȘ

Anunțul vine în contextul în care producătorii chinezi de vehicule electrice se confruntă cu presiuni tot mai mari în Uniunea Europeană și în SUA. Săptămâna trecută, UE a luat măsuri pentru a proteja industria auto a blocului comunitar prin creșterea tarifelor pentru vehiculele electrice chinezești. În urma acestei decizii, BYD a primit un tarif suplimentar de 17,4% pentru vehiculele pe care le expediază din China în UE, care se adaugă taxei de import de 10%.

Turcia face parte din uniunea vamală a UE, ceea ce înseamnă că vehiculele fabricate în țară și exportate către blocul comunitar pot evita tariful suplimentar. Guvernul turc a luat, de asemenea, măsuri pentru a sprijini producătorii auto din țară, impunând un tarif suplimentar de 40 % la importurile de vehicule chinezești.

În luna mai, Președintele SUA, Joe Biden, a majorat tarifele pentru mașinile electrice, panourile solare, oțelul și alte produse fabricate în China. Casa Albă a declarat că măsurile, care includ o taxă de frontieră de 100% asupra mașinilor electrice din China, au fost un răspuns la politicile neloiale și au avut drept scop protejarea locurilor de muncă din SUA.

BYD, care este susținută de Warren Buffett, un investitor american veteran, este a doua cea mai mare companie producătoare de vehicule electrice din lume, după Tesla a lui Elon Musk.

Compania și-a extins rapid facilitățile de producție în afara Chinei. La sfârșitul anului trecut, BYD a anunțat că va construi o uzină de producție în Ungaria, stat membru al UE. Aceasta va fi prima fabrică de autoturisme a firmei din Europa și se așteaptă să creeze mii de locuri de muncă.

Joi, BYD a deschis o fabrică de vehicule electrice în Thailanda – prima sa fabrică din Asia de Sud-Est. BYD a declarat că fabrica va avea o capacitate anuală de 150.000 de vehicule și se preconizează că va genera 10.000 de locuri de muncă.

De asemenea, compania a declarat că intenționează să construiască o fabrică în Mexic.

Citește și