• Fox Corporation, controlată de Rupert Murdoch, lansează un serviciu gratuit de streaming video, Tubi, în Marea Britanie.
  • Platforma a câștigat rapid popularitate în SUA, unde are aproape 80 de milioane de utilizatori activi lunar, conform Fox.
  • Fox Corporation a achiziționat Tubi în 2020 pentru 440 de milioane de dolari, vizând atragerea unui public mai tânăr.

Fox Corporation a lui Rupert Murdoch intră pe piața extrem de competitivă a streamingului video gratuit, cu suport publicitar, din Regatul Unit. Tubi va concura cu platforme de streaming precum Netflix, Disney+, ITVX și Channel 4, precum și cu BBC iPlayer, scrie BBC.

Platforma a câștigat rapid cotă de piață în SUA unde, potrivit Fox, are aproape 80 de milioane de utilizatori activi lunar. În Regatul Unit, Tubi spune că va oferi peste 20 000 de filme și seriale TV, inclusiv conținut de la Disney, Lionsgate, NBCUniversal și Sony Pictures Entertainment.

Platforma va include, de asemenea, o selecție de conținut britanic, indian și nigerian. Telespectatorii britanici vor putea accesa conținutul pe pagina web Tubi și prin intermediul unei aplicații pentru smartphone.

Recomandări

CE DEVINE LUMEA?
PLANUL ARMATEI GERMANE
ROMÂNII SE TEM DE EȘEC
GATA DE RĂZBOI?
A ATINS O COARDĂ SENSIBILĂ
MANDAT DE ARESTARE

„Tubi a petrecut ultimul deceniu perfecționându-ne abordarea pentru un streaming vast, gratuit și distractiv în America de Nord și considerăm că acum este momentul perfect pentru a aduce această rețetă publicului britanic”, a declarat Anjali Sud, director executiv al Tubi.

Fox Corporation a cumpărat Tubi în 2020 pentru 440 de milioane de dolari (348 de milioane de lire sterline), gigantul media american încercând să atragă publicul tânăr. În ultimii ani, companii de streaming precum Netflix, Amazon Prime Video și Disney+ au lansat servicii susținute de publicitate și au crescut prețurile de abonament, încercând să își sporească veniturile.

Mișcările au venit pe măsură ce s-au confruntat cu presiunea de a cheltui mai mulți bani pentru a-și mări bibliotecile de conținut, încercând să atragă mai mulți clienți pe o piață tot mai competitivă. În martie, rețeaua TalkTV a lui Murdoch a anunțat că nu va mai emite ca canal de televiziune terestră și va deveni un serviciu strict online. Rețeaua a fost lansată în 2022, dar a avut dificultăți în a atrage telespectatori pe platforma sa liniară.

Citește și