• Din 21.000 de curse, 12% au avut întârzieri mai mari de o oră.
  • ceastă lipsă de punctualitate devine o problemă mai mare pentru cei care au conexiuni sau folosesc avionul pentru afaceri.
  • În Suedia și Danemarca, Scandinavian Airlines continuă să fie un exemplu de încredere.

Dacă aștepți să decolezi din România, e mai bine să ai o carte la tine. Țara noastră conduce topul european la zboruri întârziate. Din 21.000 de curse, 12% au avut întârzieri mai mari de o oră. Aeroporturile noastre par să funcționeze pe fusul orar al întâmplării. Pe de altă parte, Norvegia, Suedia și Danemarca excelează la capitolul punctualitate.

Potrivit unei analize Eurocontrol, care a comparat performanța a 20 de țări, România este pe primul loc în Europa la procentul de zboruri întârziate. Principala problemă este modul în care companiile low-cost operează, pentru că folosesc o singură aeronavă pentru mai multe curse zilnice.

Astfel, orice întârziere a unui zbor creează un efect de domino, care afectează toate celelalte curse și provoacă neplăceri pentru pasageri. Această lipsă de punctualitate devine o problemă mai mare pentru cei care au conexiuni sau folosesc avionul pentru afaceri, unde fiecare minut contează. În contrast, țările nordice, unde companiile de linie sunt dominante, oferă mai multă predictibilitate și stabilitate.

Recomandări

SUA REACȚIONEAZĂ
SE PREGĂTESC PARTIDELE
GRANT SE DESTĂINUIE
INOVĂM MEDICINA?
ZELE: 2025 VA DECIDE
TE SIMȚI BINE ÎN CORPUL TĂU

Cum e situația zborurilor în țările nordice?

Statele nordice, precum Norvegia, Suedia și Danemarca, sunt cunoscute pentru punctualitatea ridicată a zborurilor, un aspect apreciat de toți călătorii. Acest lucru se datorează în mare parte companiilor de linie, care se concentrează pe fiabilitate și organizare eficientă. De exemplu, în Norvegia, Norwegian Air Shuttle, liderul pieței, a reușit o performanță remarcabilă: 83,2% dintre zboruri au ajuns la timp între 1 ianuarie și 14 noiembrie 2024, potrivit Eurocontrol.

Acest rezultat, unul dintre cele mai bune din Europa, reflectă o strategie bazată pe întreținerea atentă a flotei și o planificare riguroasă, care reduce riscul întârzierilor. În Suedia și Danemarca, Scandinavian Airlines continuă să fie un exemplu de încredere. SAS, care operează în toate cele trei țări nordice, reușește să păstreze un echilibru între frecvența zborurilor și disponibilitatea aeronavelor, ceea ce le permite să evite problemele des întâlnite la companiile low-cost.

Citește și