- În 2023, 23,8% dintre companiile din Uniunea Europeană au efectuat vânzări online.
- 46,5% dintre marile companii din UE (cu 250 sau mai mulți angajați) au efectuat vânzări online în 2023.
- Aceasta a reprezentat o creștere de 7,3 pp față de 2013 (39,2%).
În 2023, 23,8% dintre companiile din Uniunea Europeană au efectuat vânzări online, în creștere cu 6,6% față de 2013 (17,2%), potrivit datelor publicate joi de Eurostat. Cele mai ridicate ponderi ale firmelor care au vândut online s-au înregistrat în Lituania (42,1%), Irlanda (39,6%) și Danemarca (38,8%), în timp ce Luxemburg (12,2%), România (14,7%) și Bulgaria (15,1%) au fost la coada clasamentului.
Advertisment
În ceea ce privește dimensiunea întreprinderilor, 46,5% dintre marile companii din UE (cu 250 sau mai mulți angajați) au efectuat vânzări online în 2023. Aceasta a reprezentat o creștere de 7,3 pp față de 2013 (39,2%).
Pentru întreprinderile mijlocii (50-249 angajați), 30,5% au utilizat vânzările online, în creștere cu 5,8 pp față de 2013 (24,8%).
Această pondere a fost mai mică în cazul întreprinderilor mici (10-49 angajați), 21,9% dintre acestea desfășurând vânzări online în 2023, în creștere cu 6,6 pp față de 2013 (15,3%).