• De la 62%, cât a fost anul trecut, procentul românilor care vor să facă cumpărături de Black Friday a scăzut la 57%.
  • Cei hotărâţi să meargă la cumpărături îşi fac lista cu 2-3 săptămâni înainte.
  • Gen Z şi persoanele fără copii tind să fie mai spontane.

Black Friday este una dintre cele mai așteptate zile de cumpărături din întreaga lume. Dar de la an la an, vedem scăderi în interesul românilor. Anul acesta, de exemplu, românii își fac bugete fixe pe fondul crizei. Asta arată un nou studiu MKOR.

Vedem o scădere destul de mare dacă ar fi să comparăm anul acesta cu cel precedent. De la 62%, cât a fost anul trecut, procentul românilor care vor să facă cumpărături de Black Friday a scăzut la 57%. Cei hotărâţi să meargă la cumpărături îşi fac lista cu 2-3 săptămâni înainte.

Gen Z şi persoanele fără copii tind să fie mai spontane, 2 din 10 preferă să decidă pe moment ce cumpără. Pe fondul climatului economic incert, majoritatea românilor care vor să profite de reducerile de Black Friday şi-au făcut deja un buget orientativ. Doar 1 din 5 români mai merg la cumpărături fără un plan financiar prestabilit, faţă de 4 din 5 în 2022. Sumele sunt în principal alocate în funcţie de resursele financiare disponibile şi preţul produselor de pe lista de cumpărături.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

Care sunt cele mai căutate produse?

În acest an, electronicele şi electrocasnicele se află în topul preferinţelor, deşi interesul a scăzut cu 7 procente faţă de 2022. Cu un procent similar s-a redus şi interesul pentru produsele IT, de la 34% în 2022 la 27% anul acesta, bărbaţii fiind mai interesaţi de această categorie. În schimb, articolele de modă câştigă teren, înregistrând un interes crescut cu 14% din partea cumpărătorilor. Interesul este chiar mai mare pentru Gen Z cu un procent de 64%.

Citește și