• Românii au cheltuit online în 2022 aproape 7 miliarde de euro, din care 2,6 miliarde de euro pe haine şi încălţăminte.
  • România are în jur de 100 magazine online care înregistrează peste 1.000 de comenzi pe zi.
  • 55% din comenzile de 6,7 miliarde de euro din 2022 reprezintă cheltuieli pentru haine, încălţăminte și electronice. 
  • În Europa, ponderea cumpărăturilor online a crescut de la 55% în 2012 la 75% în 2022. 

Cumpărăturile online sunt preferatele românilor. Anul trecut, au făcut achiziții de aproape 7 miliarde de euro, arată un studiu efectuat de Limitless Agency.

Din suma totală de 6,7 miliarde de euro cheltuiți online de către români, 2,6 miliarde de euro s-au dat pe haine și încălțăminte. Datele centralizate mai arată că piaţa de e-commerce din România are în jur de o sută de magazine online care înregistrează peste 1.000 de comenzi pe zi, din care 55% reprezintă cheltuieli pentru haine, încălţăminte şi electronice.

Venitul mediu per utilizator generat în e-commerce a fost de 467  euro, valoare care va ajunge la peste 870 euro, până în 2027, potrivit Limitless Agency.

Recomandări

CE DEVINE LUMEA?
PLANUL ARMATEI GERMANE
ROMÂNII SE TEM DE EȘEC
GATA DE RĂZBOI?
A ATINS O COARDĂ SENSIBILĂ
MANDAT DE ARESTARE

Un alt rezultat interesant este faptul că 49% dintre români plătesc mai mult pentru un brand pe care îl cunosc, 51% plătesc mai puţin pentru un produs de brand propriu mai ieftin, 57% achită mai mult pentru un produs eco-friendly, în timp ce 43% plătesc mai puţin pentru o versiune non eco-friendly.

Când vine vorba de frecvența cumpărăturilor, să știi că un român din cinci comandă în mod constant online, 50% plasează comenzi de două ori în trei luni, şi doar 12 procente comandă online de până la şase ori pe lună.

Ponderea cumpărăturilor online a crescut de la 55% în 2012 la 75% în 2022, în Europa

Comerţul electronic în Uniunea Europeană a fost stimulat de cererea grupului 25-34 ani. 87% dintre ei au achiziţionat bunuri online în 2022. Cele mai mari salturi au fost înregistrate în Estonia, cu un adaos de 47%, Cehia, pe plus cu 41%, şi România, tot cu 41% mai mult. În 2022, 42% dintre utilizatorii de internet au comandat haine, inclusiv pantofi şi accesorii, 19% au comandat de la restaurante și fast-food, iar 17% au achiziționat online produse cosmetice, de înfrumuseţare şi wellness.

Citește și