- Piaţa locală de profil se află pe un trend ascendent, iar asta începând cu 2021.
- Din totalul sumei alocate anual pentru îmbrăcăminte, aproape jumătate merge către hainele pentru femei.
- Comportamentul acesta nu este specific României, ci întregii lumi.
Românii cheltuie anual pe haine aproape 20 de miliarde de lei, banii fiind împărţiţi între produsele pentru femei, cele pentru bărbaţi şi cele pentru copii.
Piaţa locală de profil se află pe un trend ascendent, iar asta începând cu 2021, după ce în primul an de pandemie, când oamenii au stat mai mult în case, vânzările s-au prăbuşit. Atunci, în doar un an, retailerii de modă au pierdut aproape un sfert din încasări, atât deoarece magazinele au fost închise, cât şi pentru că românii nu au mai avut apetit de shopping din cauza incertitudinii, anunță ZF într-o nouă analiză.
Deşi ulterior lucrurile au revenit treptat la normal, vânzările de modă nu au mai reuşit să ajungă din nou la nivelul record atins înainte de criza sanitară.
Din totalul sumei alocate anual pentru haine, aproape jumătate merge către hainele pentru femei, în timp ce piesele pentru bărbaţi şi cele pentru copii reprezintă împreună la fel de mult. Acest lucru nu este însă surprinzător, fiind cunoscut faptul că – la nivel general – femeile sunt cele care alocă cei mai mulţi bani pentru modă, fiind interesate de felul cum arată şi de ce poartă. Comportamentul acesta nu este specific României, ci întregii lumi.
Estimările analiştilor companiei de cercetare de piaţă Euromonitor arată însă că 2024 ar putea deveni cel mai bun an, semn că apetitul pentru shopping a revenit.
Citește și