Românii se laudă cu produse tradiționale, dar nu profită de piața europeană

România se laudă cu peste 700 de produse tradiționale și 164 obținute conform unei rețete consacrate. Pe cele mai multe, producătorii le țin doar pentru piața locală, deși ar putea să le vândă în toată lumea.

Doar zece produse alimentare autohtone a înregistrat România la nivel european, în perioada 2011 – 2021. Printre acestea este și produsul Bibianei.

În cei 11 ani, de când a intrat pe piața internațională , afacerea Bibianei s-a dezvoltat enorm. Acum, produce peste 200 tone de MAGIUN de prune, pe sezon.

Potrivit Ministerului Agriculturii, alte 7 produse alimentare românești sunt acum în curs de certificare a calității de către Comisia Europeană.

Grecia are, însă, 113 produse înregistrate la Comisia Europeană, iar Croația – 36. Vecinii bulgari stau mai prost ca noi, cu doar 3 produse certificate la nivel european.

Exit mobile version