- Aglomerația, lipsa personalului, aspectul vechi – aspecte negative ale aeroporturilor din România.
- Aeroportul din Cluj Napoca, apreciat pentru amabilitatea personalului.
- Aeroportul Henri Coandă, depreciat din cauza cozilor și a personalului insuficient.
În țara noastră, pandemia a determinat creșterea interesului pentru zborurile interne și a numărului de rute externe operate de pe aeroporturi secundare din România. În comparație cu anul 2019, când la nivel național, aeroporturile au înregistrat peste 23 de milioane de pasageri, dintre care peste 60% au sosit / plecat de pe Aeroportul Internațional Henri Coandă București, în perioada post-pandemică poate fi observată o creștere a rutelor și a numărului de pasageri ce optează pentru a ateriza / decola de pe aeroporturile mai mici din România.
Advertisment
Echipa Vola.ro a realizat un studiu despre situația aeroporturilor din România, un raport care însumează opiniile și preferințele pasagerilor referitoare la aeroporturile interne, dar și criteriile în baza cărora s-a făcut această evaluare.
Aeroportul Internațional Henri Coandă București, depunctat pentru aglomerație și lipsa personalului
Aeroportul din Otopeni gestionează și cel mai mare volum al traficului aerian, operând atât curse interne, cât și externe, și este principalul punct de conexiune între România și nenumărate destinații din Europa și restul lumii. Grație portofoliului generos de companii aeriene și a varietății de rute pe care le asigură, acesta a fost ales de 70.6% dintre participanții la studiu.
Recomandări
Călătorii au remarcat aglomerația care se formează pe Otopeni, cozile și lipsa personalului suficient, factori care îngreunează procedurile din aeroport, cauzând întârzieri, probleme cu bagajele, modificări de program de zbor.
Amabilitatea personalului, punct forte al Aeroportului Internațional Avram Iancu din Cluj-Napoca
Cel mai important punct de legătură aerian din zona Transilvaniei, Aeroportul Internațional Avram Iancu a fost apreciat pentru curățenie (9/10), amabilitatea personalului (9.1/10) și semnalizarea eficientă a porților și a ghișeelor (9/10).
Fiind un aeroport mai mic decât Otopeniul, acesta operează un număr restrâns de curse interne și externe, însă este foarte bine conectat, asigurând zboruri către toate marile orașe ale României, dar și către principalele destinații europene (Germania, Franța, Spania, Italia, Marea Britanie). Un alt minus al aeroportului Avram Iancu, raportat de participanții la studiul Vola.ro, este reprezentat de lipsa varietății în ceea ce privește restaurantele și magazinele disponibile.
Aeroportul Internațional George Enescu Bacău are notele cele mai mari de la pasagerii săi
Renovat în urma unor investiții private și cu un terminal nou dat în folosință, Aeroportul Internațional George Enescu Bacău a primit cele mai mari note de la pasagerii sau. Cele mai mare note au fost acordate pentru semnalizarea eficientă (9.4/10) și curățenie (9.1/10), fiind printre singurele aeroporturi apreciate pentru atenția la curățenie.
De asemenea, merită menționat faptul că, în ciuda faptului că este un aeroport mic, acesta asigură zboruri directe către câteva dintre cele mai căutate destinații: Marea Britanie, Italia și Spania. Pasagerii pot ajunge la el atât cu mașina personală, cât și cu transportul în comun (autobuz, taxi).
Aeroportul Internațional Iași, depunctat de pasageri pentru aspectul învechit
Aeroportul Internațional Iași este principalul punct de conexiune între Moldova și celelalte orașe din țară, dar și nenumărate destinații europene.
Acesta a obținut note bune pentru semnalizarea eficientă (9/10), grație spațiului organizat, care îi ajută pe călători să găsească rapid porțile și ghișeele. Totodată, aeroportul din Iași dispune și de un centru de vaccinare fără programare. De asemenea, acesta oferă un acces facil tuturor pasagerilor, atât cu mașina personală, cât și cu transportul în comun (autobuz, taxi, servicii de ridesharing).
Partenerii noștri