• Nativii digitali, precum cei din Generația Z, ar putea părea mai deschiși să folosească inteligența artificială decât angajații mai în vârstă.
  • Un studiu recent realizat de Ernst & Young sugerează însă că realitatea este cu totul alta.
  • Generația X și millenialii angajați în SUA folosesc ChatGPT la locul de muncă mai mult decât cei din Generația Z.

Mulți ar crede că nativii digitali din Generația Z, care au crescut folosind smartphone-uri cu recunoaștere facială, ar fi mai dispuși să adopte inteligența artificială la locul de muncă pentru a-și crește productivitatea decât generațiile mai în vârstă. Cu toate acestea, un studiu recent sugerează că realitatea este fix opusul, scrie Business Insider.

Ernst & Young a colaborat cu un grup de cercetare terț pentru a realiza un sondaj pe 1.000 de americani angajați cu normă întreagă și cu normă parțială din diferite grupe de vârstă. Cercetătorii au vrut să înțeleagă cum variază preocupările legate de utilizarea inteligenței artificiale în funcție de generație.

Surprinzător, gigantul consultativ a descoperit că angajații mai în vârstă din America par să fie mai deschiși să folosească inteligența artificială decât colegii lor mai tineri. Când au fost întrebați cine folosește tehnologia cel mai mult la locul de muncă, 74% dintre respondenții milleniali (născuți între 1981 și 1996) și 70% dintre respondenții Generației X (născuți între 1965 și 1980) au declarat că au folosit instrumente precum ChatGPT de la OpenAI la locul de muncă.

Recomandări

NEGOCIERI APROAPE GATA
SUSPECTUL E ARESTAT
AVION DOBORÂT ÎN MARE
LARA NU VREA LA SENAT
SUA NU ÎNCHIDE GUVERNUL
ÎNCEP CONSULTĂRILE

Situația stă diferit în cazul respondenților din Generația Z. Doar 63% dintre americani născuți între 1997 și 2005 au declarat că au folosit inteligența artificială la locul de muncă.

Un motiv pentru care se pare că Generația Z are mai puțină încredere în inteligența artificială decât angajații mai în vârstă, au sugerat cercetătorii, este că tinerii americani ar putea fi mai puțin convinși că A.I. poate adăuga valoare reală.

„Deși acest lucru ar putea să-i surprindă pe mulți, pentru cele mai tinere și cele mai vechi generații la locul de muncă, încrederea în inteligența artificială nu este doar despre siguranță și securitate: este întrebarea dacă tehnologia chiar funcționează”, a scris Marcie Merriman, liderul de perspective culturale al EY, în studiu.

O altă explicație, conform lui Merriman, ar putea fi gradele variate de confort pe care persoanele mai tinere și cele mai în vârstă le au în ceea ce privește implementarea noilor tehnologii.

Generația X s-ar putea simți mai obligată să învețe cum să folosească inteligența artificială la locul de muncă pentru a ține pasul cu schimbarea rapidă și cu provocările tehnice. Între timp, Generația Z – care a crescut cu instrumente AI precum GPS-ul ca parte a vieții lor de zi cu zi și au așteptări ridicate de la tehnologie – ar putea să o treacă rapid cu vederea atunci când aceasta nu le servește.

„Generația Z a crescut într-un spațiu nativ tehnologic și sunt mult mai expuși la momentele când A.I. funcționează și când nu funcționează”, a spus Dan Diasio, liderul global A.I. de la EY, pentru Business Insider. „Dacă A.I. nu funcționează, se concentrează pe altceva”.

Pentru unii membri ai Generației Z, utilizarea inteligenței artificiale i-a ajutat la locul de muncă. Morgan Young, un creator de conținut în vârstă de 20 de ani, a declarat anterior pentru Business Insider că folosește ChatGPT pentru cercetare și pentru a propune idei de afaceri către branduri, lucru care, susține el, l-a ajutat să economisească timp și i-a îmbunătățit conținutul. Alții folosesc A.I. pentru a-și planifica pensionarea mai devreme decât colegii lor mai în vârstă.

Un lucru care încă nu este clar este dacă A.I. îi determină pe angajați să performeze mai bine la locul de muncă. În timp ce unele studii arată că A.I. generativă ajută la economisirea mai multor ore de muncă, altele sugerează că folosirea ChatGPT poate determina angajații să performeze mai slab.

Citește și